پیام ویژه
آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه با دستور اردوغان
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 18:14:07
اخبار ویژه - مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه در توییتی نوشته است: «جنگنده‌های ترکیه بمباران مناطق غیرنظامی را شروع کرده‌اند. مردم منطقه به وحشت افتاده‌اند.»

به گزارش جام نیوز ، اردوغان رییس جمهوری ترکیه در توییتر خود اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور در شرق فرات آغاز شده است.
شبکه الجزیره گزارش داد که رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه در توییتر از آغاز عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه خبر داد. او نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش ملی سوریه عملیاتی را علیه پ‌ک‌ک، یگان‌های مدافع حلق و داعش در به پیش می‌برند. ماموریت ما جلوگیری از ایجاد کریدور ترور در مرزهای جنوبی ترکیه و برقراری صلح در منطقه است.»
ترکیه نام این عملیات را "چشمه صلح" گذاشته است. اردوغان در دومین پیام توییتری گفت، ترکیه پس از ایجاد منطقه امن، آوارگان سوری را در آنجا مستقر خواهد کرد.

یک سخنگوی نیروهای کرد در شمال سوریه گفته که نقشه جنگی ترکیه برای حمت.له به این منطقه آغاز شده است. جنگنده‌های ترکیه مواضعی در راس‌العین را بمباران کرده‌اند.
کردهای شمال و شرق سوریه در واکنش به آغاز عملیات ترکیه، بسیج عمومی اعلام کرده‌ و از جامعه بین المللی خواسته‌اند جلوی یک فاجعه انسانی در شمال سوریه را بگیرد.
مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه در توییتی نوشته است: «جنگنده‌های ترکیه بمباران مناطق غیرنظامی را شروع کرده‌اند. مردم منطقه به وحشت افتاده‌اند.»
رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که اردوغان درباره عملیات سوریه با پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگوی تلفنی کرده بود.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران قبل از شروع عملیات ترکیه گفته بود: «نگرانی ترکیه نسبت به مرزهای جنوبی‌اش باید برطرف شود اما توافقات پشت پرده در این باره به نفع منطقه نیست.»

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/268781/آغاز--عملیات-نظامی-ترکیه-در-شمال-سوریه-با-دستور-اردوغان
بستن   چاپ