پیام ویژه
دیدار وزیر خارجه لبنان با نصرالله
شنبه 20 مهر 1398 - 12:18:10
اخبار ویژه - "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان در راستای بررسی تحولات منطقه ای و اوضاع اقتصادی این کشور با سید "حسن نصرالله" دبیر کل "حزب‌الله" دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری "العهد"، باسیل و نصرالله در دیداری که با حضور "وفیق صفا" مسئول ارتباطات و هماهنگی حزب‌الله صورت گرفت، مجموعه مسائل داخلی و منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
نصرالله در این دیدار ضمن اشاره به رابطه بین حزب‌الله و "میشل عون" رئیس‌ جمهوری لبنان و میزان اعتماد به وی و "جریان آزاد ملی" گفت: این روابط امنیت سیاسی بین دو همپیمان را محقق می‌کند.
دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر اهمیت حضور عون در جایگاه ریاست ‌جمهوری به ویژه در این مرحله حساس و ناآرام لبنان و منطقه، این سوال را مطرح کرد که اگر در این شرایط٬ عون رئیس‌جمهوری لبنان نبود، چه اتفاقی می‌افتاد. در این صورت اوضاع کشور در محافل مختلف از جمله سازمان‌ملل که عون درخصوص مسائل داخلی کشور بر حق لبنان در دفاع از خود تاکید کرد٬ چگونه می‌شد.
مسائل داخلی لبنان از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف در این دیدار بود که در جریان آن بر لزوم تضمین ثبات اقتصادی برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور تاکید شد.
دو طرف همچنین بر لزوم تلاش برای افزایش منابع مالی دولت و تصویب بودجه 2020 که شامل اصلاحات قتصادی و مالی است تاکید و اعلام کردند که اقتصاد رانتی باید به اقتصاد تولیدی تبدیل شود. و کسری بودجه کاهش یافته و ومشکل پناهجویان نیز در مسیر حل و فصل قرار گیرد.
جبران باسیل وزیر خارجه لبنان، رئیس "جریان مسیحی آزاد ملی" این کشور است .
ایرنا

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/269539/دیدار-وزیر-خارجه-لبنان-با-نصرالله
بستن   چاپ