پیام ویژه
توضیحات عربستان درباره استقرار نیروهای اضافی آمریکا
يکشنبه 21 مهر 1398 - 07:42:27
اخبار ویژه - یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان اعلام کرد، کشورش در چارچوب عمل مشترک بین آمریکا و عربستان تصمیم گرفت نیروها و تجهیزات مازاد آمریکایی را درخواست کند.
به گزارش پایگاه خبری رخ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد، قصد دارد بنا به درخواست محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تعداد زیادی نیروی اضافی به همراه تجهیزات جنگی از جمله سامانه‌های دفاع هوایی و جنگنده به عربستان گسیل کند.
در این رابطه خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از یک منبع وزارت دفاع این کشور گزارش داد، درخواست و استقبال از نیروهای اضافی آمریکایی و تجهیزات نظامی در چارچوب همکاری مشترک دو کشور برای حفظ امنیت منطقه‌ای و مقابله با تلاش‌های تهدید کننده ثبات منطقه و اقتصاد جهانی انجام گرفت.
وی اضافه کرد: آمریکا با دولت عربستان بر حفظ امنیت منطقه‌ای و مخالفت با هر گونه ضربه زدن به امنیت منطقه هم‌عقیده است.
این منبع وزارت دفاع عربستان تصریح کرد:‌ مشارکت نظامی کشور ما با آمریکا امتداد تاریخی در زمینه روابط استراتژیک و توافق بر سر اهداف برای تضمین امنیت و صلح جهانی دارد.
اعلام استقرار نیروهای اضافی آمریکایی در چارچوب سلسله گام‌های عربستان سعودی پس از حمله 14 اکتبر به دو تاسیسات پالایشگاهی نفت آرامکو در شرق عربستان است که بازارهای جهانی را متزلزل کرد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/269828/توضیحات-عربستان-درباره-استقرار-نیروهای-اضافی-آمریکا
بستن   چاپ