پیام ویژه
گزارش لحظه به لحظه از روز ششم تجاوز ترکیه به کردهای شمال سوریه
دوشنبه 22 مهر 1398 - 08:28:08
پیام ویژه - ترکیه چهارشنبه 17 مهر، پس از اعلام رجب طیب اردوغان، حملات خود به شمال سوریه را آغاز کرد، این حملات همچنان ادامه دارد و منجر به کشته زخمی شدن شماری از شهروندان سوری و وخیم تر شدن شرایط برای آوارگان شده است.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه رخ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود.
بیشتر بخوانید:
گزارش لحظه به لحظه روز اول از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گزارش لحظه به لحظه از روز دوم عملیات نظامی ترکیه در سوریه با 8 کشته و 20 زخمی گزارش لحظه به لحظه از روز چهارم عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای شمال سوریه گزارش لحظه به لحظه از روز پنجم عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای شمال سوریه|آنکارا: بر بزرگراه «ام 4» مسلط شدیم همزمان با شلیک نخستین گلوله‌های جنگی ترکیه به سمت سوریه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها علیه این اقدام به راه افتاده و مقام‌های سیاسی کشورهای مختلف تکاپو برای یافتن یک راه‌حل عملی در این منطقه را آغاز کردند.
06:35 | ارتش سوریه وارد فرودگاه نظامی الطبقه در شمال این کشور شد
ارتش سوریه در تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر می‌باشند.
04:08 | ترامپ: ترکیه و کُردها نباید اجازه دهند داعشی‌ها فرار کنند
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با ژستی تحکم آمیز از کشورهای اروپایی خواست تا عناصر داعشی زندانی در سوریه را تحویل بگیرند( بیشتر بخوانید ).
3:56 | الیزه: به زودی اقداماتی برای محافظت از نیروهایمان در سوریه اتخاذ می‌کنیم.
کاخ الیزه اعلام کرد که فرانسه به زودی اقداماتی برای محافظت از نیروهای نظامی خود که در شمال سوریه مستقر هستند اتخاذ خواهد کرد.
01:44 | استقبال از ورود ارتش سوریه در مناطق کردنشین این کشور
مناطق کردنشین سوریه از ورود ارتش این کشور به مناطق شمالی برای مقابله با حملات اخیر ترکیه به کشورشان استقبال کردند.
00:20 | منابع کردی: آمریکا مانع ورود ارتش سوریه به شهر منبج شد.
برخی منابع کردی می‌گویند که نیروهای آمریکایی در غرب شهر منبج مانع ورود نیروهای ارتش سوریه برای ورود به شهر شدند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/270184/گزارش-لحظه-به-لحظه-از-روز-ششم-تجاوز-ترکیه-به-کردهای-شمال-سوریه
بستن   چاپ