پیام ویژه
ژنرال سابق آمریکا: ترامپ مسئول بحران شمال سوریه است
دوشنبه 22 مهر 1398 - 18:01:27
پیام ویژه - ژنرال بازنشسته و فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت رئیس‌جمهور آمریکا مسئول کشتار در شمال سوریه در پی عملیات نظامی آنکارا در این منطقه است.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، «جان الن» ژنرال چهارستاره بازنشسته نیروی تفنگداران دریایی آمریکا و فرمانده پیشین نیروهای این کشور در افغانستان روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» در خصوص عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل صدور دستور عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، مقصر بحران آشکار در سوریه است.
وی ادامه داد که آمریکا به ترکیه چراغ سبز نشان داد تا چنین وضعیت کنونی را در شمال سوریه به وجود آورد و اینکه رخدادهای فعلی در شمال سوریه «کاملاً قابل پیش‌بینی» بود.
بیشتر بخوانید: آلمان: توجیه قانونی برای اقدام ترکیه علیه کردها وجود ندارد
به نوشته روزنامه « دیلی‌میل »، الن با اشاره به پیامدهای منفی عملیات نظامی ترکیه برای ساکنان شمال سوریه و آواره شدن صدها هزار نفر به سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ به دلیل رها کردن همپیمانان کرد ما، دستانش به خون آلوده است. گفته بودم که خون ریخته می‌شود اما چنین نتیجه‌ای قابل تصور نبود».
عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه هفته گذشته و پس از آن آغاز شد که آمریکا که تاکنون خود را متحد کردها می‌خواند، اعلام کرد از مواضع خود در شمال سوریه عقب‌نشینی می‌کند.
بیشتر بخوانید: گزارش لحظه به لحظه از روز ششم تجاوز ترکیه به کردهای شمال سوریه
کردها که پیش از این با پشت گرمی به دولت آمریکا از هماهنگی با دولت مرکزی خودداری کرده بودند، این اقدام آمریکا را خنجر از پشت توصیف کردند و مجدداً به دمشق روی آوردند و اعلام کردند که دولت سوریه روز یکشنبه موافقت کرده تا در دفع حملات ترکیه به آنها کمک کند.
ارتش سوریه پس از ورود به شهر «الطبقه» در استان رقه، امروز در میان استقبال گسترده مردمی، وارد شهرک «تل تمر» در استان حسکه شد.
این ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت: «هیچ شانسی برای پایبندی اردوغان به وعده‌هایش وجود ندارد و شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه در حال پاکسازی کامل قومی هستند و وقوع چنین چیزی به واسطه پیروی ترامپ از غرایزش و همسویی وی با حاکمان مستبد رخ داده است».
ترامپ روز گذشته تحت فشارهای داخلی و بین‌المللی به دلیل عقب‌نشینی از شمال سوریه، در یک پیام توییتری گفت که با اعضای کنگره برای وضع تحریم‌های قدرتمند علیه اردوغان همکاری می‌کند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/270358/ژنرال-سابق-آمریکا--ترامپ-مسئول-بحران-شمال-سوریه-است
بستن   چاپ