پیام ویژه
هشدار پمپئو به ترکیه: تحریم های بیشتر در راه است!
سه شنبه 23 مهر 1398 - 11:03:44
پیام ویژه - ترامپ فرمان اجرایی را امضا کرد که طبق آن به ترکیه فشار آورده تا عملیات نظامی در سوریه را متوقف کند و یک آتش بس فوری را بپذیرد.
به گزارش گروه اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل یورش یکجانبه به شمال شرقی سوریه تاکید کرد اگر ترکیه این حملات را متوقف نکند با تحریم‌ها بیشتری مواجه می‌شود.
مایک پمپئو اعلام کرد آمریکا روز جمعه نیت خود را برای انجام اقدامی در واکنش به حمله نظامی یکجانبه ترکیه به شمال شرقی سوریه اعلام کرده بود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اکنون فرمان اجرایی را امضا کرد و بر اساس آن به ترکیه فشار آورده است تا عملیات نظامی اش را در شمال شرقی سوریه متوقف کند و یک آتش بس فوری را بپذیرد. این فرمان اجرایی به وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه، اختیار بررسی و اعمال تحریم‌هایی را علیه افراد، نهاد‌ها یا همراهان دولت ترکیه به دلیل اقداماتی قرار می‌دهد که باعث به خطر افتادن غیرنظامیان یا از بین رفتن صلح، ثبات و امنیت در شمال شرقی سوریه شده است. بر اساس این اختیارات و مطابق با فرمان اجرایی رئیس جمهور، سه مقام ارشد ترکیه، وزارت انرژی و وزارت دفاع ترکیه تحریم شده اند.
همانطور که رئیس جمهور به روشنی اعلام کرده است اقدامات ترکیه در شمال شرقی سوریه به شدت کارزار مبارزه با داعش را تضعیف می‌کند، غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند. اگر ترکیه به عملیات خود ادامه دهد، بحران انسانی هولناک و فزاینده با پیامد‌های فاجعه بار رخ می‌دهد. ترکیه باید به منظور درامان ماندن از تحریم‌های بیشتر فورا حمله یکجانبه اش را به شمال شرقی سوریه متوقف کند و به گفتگو با آمریکا درباره امنیت در این منطقه روی آورد.
بیشتر بخوانید:
نیویورک‌تایمز: احتمال دارد آمریکا کلاهک‌های اتمی خود را از ترکیه خارج کند
اعلام «وضعیت اضطراری ملی» در آمریکا به دلیل عملیات ترکیه
انگلیس در قراردادهای فروش سلاح به ترکیه بازنگری می‌کند
پنتاگون: با متحدان ناتو، واکنش اقتصادی و دیپلماتیک به عملیات ترکیه نشان می‌دهیم
آمریکا سه وزارتخانه ترکیه را تحریم کرد
ترامپ جزئیات تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/270593/هشدار-پمپئو-به-ترکیه--تحریم-های-بیشتر-در-راه-است!
بستن   چاپ