پیام ویژه
قطر: تاکنون رفتار خصمانه‌ای از ایران ندیده ایم
سه شنبه 23 مهر 1398 - 16:30:20
پیام ویژه - شیخ محمد آل ثانی: روابط میان ما و ایران براساس احترام متقابل میان دو طرف استوار است.
به گزارش گروه اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ وزیر امور خارجه قطر گفت: ما تاکنون هیچ رفتار خصمانه‌ای از ایران ندیده ایم و روابط میان ما براساس احترام متقابل میان دو طرف استوار است.
شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی در مراسم افتتاحیه نشست امنیت جهانی سال 2019 تحت عنوان “چالش‌های امنیتی در عصر اخبار فریبنده” که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، گفت: هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغات دروغ همواره به دنبال تلاش برای تاثیر بر سیاست‌ها و تغییر محیط است. قطر شبکه الجزیره را راه اندازی کرد؛ زیرا معتقد است که مردم کشور‌های عربی نیاز دارند، اخبار درست را دریافت کنند.
وی افزود: حمایت قطر از مصر در سال‌های انقلاب از طریق شورای نظامی آن کشور صورت می‌گرفت. قطر از جبهه النصره و اخوان المسلمین حمایت نمی‌کند.
بیشتر بخوانید:
ظریف: حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است
معاون وزیر خارجه اوباما: آمریکا برای مذاکره با ایران 12 پیش‌شرط پمپئو را کنار بگذارد
معاون وزیر خارجه اوباما: آمریکا برای مذاکره با ایران 12 پیش‌شرط پمپئو را کنار بگذارد
رئیس جمهور: خارج شدن از یک توافق بین المللی ننگ برای یک کشور است/اگر احیای دریاچه ارومیه نبود امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت!
وزیر خارجه قطر تصریح کرد: قطر از حماس به عنوان یک جنبش حمایت نمی‌کند؛ بلکه به عنوان گروهی که مسئولیت مدیریت امور در غزه را بر عهده دارد، حمایت می‌کند. ما نمی‌خواهیم به حمایت خود از غزه پایان دهیم. ما از طریق راه‌های شفاف و مستقیم از خانواده‌ها در غزه حمایت می‌کنیم.
شیخ محمد آل ثانی افزود: اگر خواهان صلح واقعی و عادلانه هستیم اشغالگری اسرائیل باید پایان یابد. ما نگرانی‌های ترکیه درخصوص امنیت در مرز‌های آن را درک و از جنگ این کشور علیه تروریسم حمایت می‌کنیم. ترکیه مدت هاست درباره تهدیدات تروریستی در مرز‌ها هشدار داده است؛ اما هیچ طرفی توجه نکرد. ما هیچ تخلفی از جانب ترکیه ندیدیم، موضوع به کرد‌ها مربوط نمی‌شود. این عملیات کرد‌ها را هدف قرار نمی‌دهد.
وزیر خارجه قطر همچنین اظهار داشت: هیچ رفتار خصمانه‌ای از ایران ندیده ایم و روابط ما بر احترام متقابل استوار است. ما می‌خواهیم بحران و تنش میان ایران و آمریکا را کاهش دهیم.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/270652/قطر--تاکنون-رفتار-خصمانه‌ای-از-ایران-ندیده-ایم
بستن   چاپ