پیام ویژه
اردوغان: نگرانی در خصوص تحریم های آمریکا علیه ترکیه نداریم
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 02:30:59
پیام ویژه - اردوغان: ورود نیروهای دولتی سوریه به شهر منبج اتفاق بدی نیست
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، درباره عملیات آنکارا در شمال سوریه با وی به رایزنی پرداخت.
بر این اساس، اردوغان که در میان خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد به ترامپ گفتم علارغم درخواست واشنگتن، آنکارا در شمال سوریه آتش بس اعلام نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: ما هیچ نگرانی درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ترکیه به دلیل عملیات در شمال سوریه نداریم. ما میانجیگری واشنگتن برای گفت و گو با شبه نظامیان کُرد را رد می کنیم زیرا آنکارا هیچگاه با یک سازمان تروریستی مذاکره نخواهد کرد.
اردوغان در پایان ورود نیروهای دولت سوریه به شهر منبج را اقدامی منفی ندانست. وی همچنین درباره سخنان وزیر دفاع آلمان درباره تحریم تسلیحاتی ترکیه گفت: آلمان اعلام کرده است به ما سلاح نمی فروشد، این در حالی است که ما متضرر نمی شویم بلکه آنها ضرر خواهند کرد.
ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.
این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.
بیشتر بخوانید:
سفر پمپئو و مایک پنس به ترکیه جهت توقف عملیات نظامی در سوریه
شورای امنیت بار دیگر درباره عملیات ترکیه در سوریه تشکیل جلسه می‌دهد
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/270877/اردوغان--نگرانی-در-خصوص-تحریم-های-آمریکا-علیه-ترکیه-نداریم
بستن   چاپ