پیام ویژه
تلاش پنتاگون برای رهایی از تحریم ها و ادامه فروش سلاح به ترکیه
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 10:54:43
پیام ویژه - یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه شنبه شب گفت که این وزارتخانه به دنبال تهیه معافیت‌هایی در ارتباط با تحریم واشنگتن علیه ترکیه است تا قراردادهای فروش سلاح میان دو کشور تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار نگیرند.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ و به نقل از «Inside Defense» این مقام ارشد پنتاگون که نامش ذکر نشده، افزود: پنتاگون انتظار دارد این معافیت‌ها بزودی صادر شوند تا «تجارت رسمی» میان آمریکا و ترکیه بتواند ادامه پیدا کند.
بر اساس این گزارش، موافقان فروش تسلیحات بر این باورند؛ در صورتی که تحریم های اخیر آمریکا علیه ترکیه بر قراردادهای فروش تسلیحات میان دو کشور تأثیر بگذارد، ممکن است ترکیه برای خرید تسلیحات نظامی به روسیه متوسل شود.
بیشتر بخوانید: پنتاگون: با نیروهای کُرد سوریه همکاری می‌کنیم
«دونالد ترامپ» روز دوشنبه از اعمال تحریم علیه برخی مقام های دولت ترکیه خبر داد. تحریم های اعمال شده علیه ترکیه شامل افزایش تعرفه های فولاد از 25 به 50 درصد و توقف در مذاکرات تجاری 100 میلیارد دلاری واشنگتن با آنکاراست.
بیانیه ترامپ در حالی منتشر می شود که روز یکشنبه میان مقامات امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات کلیدی دولت واشنگتن جلسات بررسی تحریم های ترکیه برگزار شده بود.
بیشتر بخوانید : پنتاگون جزئیات ارسال نیرو و تجهیزات به عربستان سعودی را اعلام کرد
در همین پیوند، یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: واشنگتن در صورتی که ترکیه به راهکاری برای برون رفت از بحران شمال سوریه نرسد، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال خواهد کرد.
در همین حال، دونالد ترامپ سه شنبه شب گفت که «مایک پنس» معاونش به همراه «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه برای گفت وگو با اردوغان به ترکیه سفر می کنند.
عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» با اعلام اردوغان در روز چهارشنبه 17 مهرماه پس از آن آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا پیش از آن، خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه را اعلام کرده بود.
این عملیات، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی رو به رو شده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/270980/تلاش-پنتاگون-برای-رهایی-از-تحریم-ها-و-ادامه-فروش-سلاح-به-ترکیه
بستن   چاپ