پیام ویژه
کرملین: عملیات نظامی ترکیه نباید به فرایند سیاسی سوریه آسیب بزند
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 14:47:41
پیام ویژه - سخنگوی کرملین تأکید کرد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه نباید به فرایند سیاسی حل بحران لطمه وارد کند و باید متناسب با هدف امنیت ملی باشد.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه نباید به فرایند سیاسی سوریه خدشه وارد کند و باید متناسب باشد.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پسکوف تصریح کرد گرچه مسکو به حق ترکیه برای دفاع از خود احترام می‌گذارد اما این عملیات نظامی باید متناسب با هدف امنیت ملی باشد و به فرایند سیاسی سوریه لطمه وارد نکند.
پیش از این نیز، پسکوف ضمن تأکید بر لزوم دوری کردن از دامن زدن به درگیری‌های سوریه گفته بود: «ما از قبل به تمامی طرفین درگیری در سوریه هشدار داده‌ایم که از اقداماتی دوری کنند که ممکن است به تشدید اوضاع منجر شود و به فرایند سیاسی لطمه وارد آورد».
عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه هفته گذشته و پس از آن آغاز شد که آمریکا که تاکنون خود را متحد کردها می‌خواند، اعلام کرد از مواضع خود در شمال سوریه عقب‌نشینی می‌کند.
علیرغم انتقادات بین‌المللی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرده که به این عملیات ادامه می‌دهد و امروز نیز طی سخنرانی در جمع نمایندگان حزب عدالت و توسعه، بحران و جنگ سوریه را نتیجه نقشه غربی‌ها برای تغییر شکل مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا دانست.
امروز (چهارشنبه)، «صفر صفروف» افسر پلیس نظامی نیروهای مسلح روسیه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت که پلیس نظامی روسیه با خودروهای زرهی «تیگر» برای اولین بار گشت‌زنی در شهر سوری «منبج» واقع در شرق «حلب» را با هدف تضمین امنیت ساکنان این منطقه آغاز کرد.
بیشتر بخوانید:
تلاش پنتاگون برای رهایی از تحریم ها و ادامه فروش سلاح به ترکیه
اردوغان به ترامپ: در شمال سوریه آتش‌بس اعلام نمی‌کنم
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/271019/کرملین--عملیات-نظامی-ترکیه-نباید-به-فرایند-سیاسی-سوریه-آسیب-بزند
بستن   چاپ