پیام ویژه
7 نکته و ترفند آسان برای کاهش استرس سفر
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 14:48:05
پیام ویژه - وقتی می‌خواهید چمدان خود را برای سفر انتخاب کنید، آن مدلی را خریداری کنید که در آن همه جیب‌ها و محفظه‌ها با زیپ محکم بسته می‌شوند و همچنین بتوانید با یک قفل آن را محکم کنید. سپس به همان اندازه که زیپ بر روی چمدان، ساک دستی یا کوله پشتی شما قرار دارد، به همان میزان نیز قفل بخرید.

به گزارش جام نیوز ، سفر در عصر مدرن می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. از تلاش برای یافتن فضایی برای چمدان‌های خود در یک هواپیمای بسته شده تا تلاش برای جلوگیری از دزدی در نقاط پر رفت و آمد توریستی، همگی از جمله دغدغه‌های مسافران در سفرهای خود می‌تواند باشد. در این مقاله چند نکته و ترفند سریع، آسان و ارزان در مورد چگونگی کاهش برخی از استرس‌ها آورده شده است، بنابراین می‌توانید تعطیلات لذت بخش و بدون استرسی داشته باشید.
مرحله 1: کیف دستی خود را با خیال راحت قفل کنید
یکی از بزرگ‌ترین فشارهای سفر، تلاش برای جلوگیری از دزدی است. شما می‌توانید کیف‌های گران قیمتی را تهیه کنید که برای این کار طراحی شده‌اند، اما آنها واقعا گران قیمت هستند!

یک راه ارزان برای اضافه کردن یک ویژگی بسیار تاثیرگذار بر روی کیف‌ها، اضافه کردن یک کارابین کوچک روی بند کیف دستی است. اگر زیپ کیف دستی شما یک حلقه دارد، می‌توانید کارابین را از طریق حلقه وصل کنید و آن را محکم کنید (عکس دوم). اگر حلقه‌ای ندارد، می‌توانید یک حلقه مثل حلقه دسته کلید به آن اضافه کنید (عکس سوم)، سپس آن را روی کارابین بکشید.
این کار یک دزد مصمم را متوقف نمی‌کند، اما بیشتر جیب‌برهای فرصت طلب را سر بدوانید.
مرحله 2: تهیه بلیط حمل و نقل به صورت آنلاین
یکی از اصلی‌ترین استرس‌های سفر در ابتدا پیدا کردن بلیط هواپیما و قطار است. امروزه با توجه به اینترنتی شدن تمام کارهای می‌توانی با این استرس به راحتی مقابله کنید. می‌توانید بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما را از طریق یک وب‌سایت معتبر خریداری کنید. خرید اینترنتی بلیط قطار از سامتیک و همچنین خرید بلیط هواپیما ارزان تر از سامتیک یک راه حل بسیار عالی برای مقابله با این استرس است.
این موضوع در مورد رزرو هتل، هاستل و هر نوع اقامتگاهی نیز صدق می‌کند. قبل از هر کاری و خیلی زودتر از موعد سفر خود اقدام به رزرو اقامتگاه خود کنید، زیرا هر چه به زمان سفر خود نزدیک می‌شوید احتمال پیدا کردن محلی برای اقامت هم کم‌تر می‌شود، خصوصا که زمان سفر زمان تعطیلی باشد.
مرحله 3: یک کیف هواپیما یا قطار برای سفر آسان داشته باشید
آیا تاکنون شخص دیگری را در قطار یا هواپیما دیده‌اید، که صندلی خود را پیدا کرده است، اما نمی‌خواهد همان لحظه بنشیند؟ آنها زمان شیرین خود را صرف خارج کردن این و آن و وسایل مورد نیاز برای سفر خود از کیف‌ها و جیب‌های مختلف‌شان می‌کنند. همه در اطراف این افراد در حال زیر لب غر زدن هستند زیرا می‌دانید، آنها می‌خواهند به صندلی‌های خود برسند و این شخص کل راهرو را اشغال کرده‌اند تا در کیف‌های خود به دنبال وسایل مورد نیازشان بگردند.

بیایید با داشتن کیف قطار یا هواپیما آن شخص نباشیم. همه چیز را که به طور معمول در سفر نیاز دارید، در کیف نگه دارید. وقتی به صندلی خود رسیدید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که کیف را بیرون آورید و تمام شود!
مرحله 4: قفل کابلی جمع شونده برای چمدان‌‌ها در قطار استفاده کنید

اگر سفر شما با قطار انجام می‌شود، ما یکی از این انواع این ابزار را به شدت توصیه می‌کنم. قفل کابلی جمع شونده به شما این امکان را می‌دهد که چمدان خود را به فضایی که چمدان‌ها را در بالای سر خود قرار می‌دهید، قفل کنید. این بسیار مهم است زیرا خیلی راحت است که شخصی در هنگام پریشانی و خواب آلود بودن شما سراغ چمدان‌ها و کیف‌های شما بیاید و آنها را با انگشت خود پایین بکشید.
مرحله 5: برای رفع هر گونه ضرر، دو کیف پول حمل کنید
یک کار آسان و ارزان دیگر، حمل دو کیف پول است. وجه نقد مورد نیاز آن روز را به صورت یکجا حمل کنید و از دو کیف پول استفاده کنید تا هزینه‌های خود را بپردازید. هنگام استفاده از آنها هر بار یکی از آنها را بیرون بیاورید و هرگز آن را در ملاء عام باز نکنید تا محتویات آن را باقی افراد ببینند. دزدان با این کار نمی‌توانند چیزی را انتخاب کنند که نمی‌دانند شما پولی در آن حمل می‌کنید!
به این ترتیب، اگر بدترین حالت برای شما رخ دهد و کیف پول اصلی خود را گم کنید، حداقل می‌توانید پولی برای بازگشت به هتل و غیره داشته باشید.
مرحله 6: چمدانی را انتخاب کنید که کاملاً با زیپ محکم بسته می‌شود
وقتی می‌خواهید چمدان خود را برای سفر انتخاب کنید، آن مدلی را خریداری کنید که در آن همه جیب‌ها و محفظه‌ها با زیپ محکم بسته می‌شوند و همچنین بتوانید با یک قفل آن را محکم کنید. سپس به همان اندازه که زیپ بر روی چمدان، ساک دستی یا کوله پشتی شما قرار دارد، به همان میزان نیز قفل بخرید.
این مسئله باعث می‌شود نگرانی‌هایی زیادی کاهش یابد، خصوصا زمانی که در یک مترو شلوغ هستید و تمام جیب‌های شما قفل شده است و به همین دلیل دزدها بدون اینکه متوجه شوید، با باز کردن آنها مشکل خواهند داشت. این برای آنها بازدارنده خوبی است و آنها به سمت کسی حرکت می‌کنند که دارای جیب‌های ساده‌ای برای باز کردن هستند.
مرحله 7: سراغ چمدان 30 لیتری بروید

این یکی از مهم‌ترین بخش‌های این روند است و اجرای آن در این لیست سخت‌ترین است، اما در این مورد حرف من را اجرا کنید.
همه ما داستان مسافرانی را شنیده‌ایم که از حمل چمدان کم‌تر گفتند و گفتند که با این کار در سفرتان بسیار راحت‌تر خواهید بود؟ خوب، به نظر می‌رسد کوله یا چمدان 30 لیتری خوشحال کننده است.
چرا 30 لیتر؟ این به دلیل میزان محدودیت‌های حمل بار در هواپیما است و به آن ربط دارد؟
اول از همه، سوار شدن به هواپیما امروزه بسیار پر استرس است زیرا فضای کافی نیست که بتوانند چمدان‌های خود را با حداکثر حد مجاز در آنجا قرار دهند. بنابراین همه در حال کشمکش برای آن فضا و تبدیل آن به فضایی برای قرار دادن وسایل خود هستند. با این حال، کوله پشتی 30 لیتری زیر صندلی‌های هواپیما قرار می‌گیرد. با این انتخاب دیگر برای پیدا کردن جا نجنگید، ساعت‌ها برای اول رسیدن به داخل هواپیما در صف نمانید. می‌توانید وقت خود را برای مسافرت در هواپیما بگذرانید و بدانید که فضایی برای وسایل شما وجود خواهد داشت. (برخی خطوط هوایی برای کسانی که نیازی به قرار دادن وسایل در محفظه ندارند نیز دارای اولویت هستند.
دلیل دوم این است که اگر شما با قطار یا اتوبوس که کاملاً با مردم و چمدان‌ها پر شده است در سفر روبه‌رو شوید، می‌توانید با خیال راحت چمدان یا کوله خود را در دامان خود قرار دهید و نگران سنگینی آن نباشید و بدون استرس سفر کنید.
اگر فکر حمل تنها یک کوله پشتی 30 لیتری شما را نگران می‌کند، نگاهی به عکس دوم بیندازید. این کوله پشتی تمام چیزهایی لازم برای یک سفر، به علاوه یک کتری مسافرتی و فضای کافی برای کیف دستی در هنگام نیاز را در خود جای داده است. این در واقع وسایل زیادی است!
ترفندهای گفته شده را انجام دهید و سفری بدون استرس و دغدغه را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/271022/7-نکته-و-ترفند-آسان-برای-کاهش-استرس-سفر
بستن   چاپ