پیام ویژه
تظاهرات ضدآمریکایی در کره جنوبی/ ورود معترضان به محل اقامت سفیر آمریکا
يکشنبه 28 مهر 1398 - 01:10:50
پیام ویژه - منابع خبری از ورود گروهی از معترضان در کره جنوبی به محل اقامت سفیر آمریکا در سئول خبر داده‌اند.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، گروهی از دانشجویان کره جنوبی روز شنبه بعد از ورود به محل اقامت سفیر آمریکا در سئول دستگیر و بازداشت شده‌اند.
شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده اقدام دانشجویان برای اعتراض به سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بوده که از کره جنوبی خواسته هزینه‌های بیشتری بابت حمایت نظامی آمریکا پرداخت کند.
«سی‌بی‌اس» نوشته دانشجویان با استفاده از نرده‌بان از دیوار محل اقامت سفیر بالا رفته‌اند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده بود و از «هری هریس»، سفیر آمریکا می‌خواست «این کشور را ترک کنند.»
یک دانشجو فریاد می‌زد: «کاری که آمریکا انجام داده کشتار، تجاوز و مسموم کردن کشور ما بوده. آنها زندگی مردم ما را تهدید می‌کنند.»
طبق نوشته سی‌بی‌اس دولت آمریکا هزینه‌های دفاعی مربوط به 28500 نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را به شدت افزایش داده است. در ماه فوریه، کره جنوبی با پرداخت 880 میلیون دلار برای حضور این نیروها در کشور موافقت کرد که معادل 8.2 درصد افزایش نسبت به سال 2018 بود. آمریکا و کره جنوبی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در این خصوص برگزار کنند.
پلیس کره جنوبی شنبه اعلام کرده تمامی 19 دانشجویی که وارد منزل سفیر شده‌اند بازداشت شده‌اند.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/271812/تظاهرات-ضدآمریکایی-در-کره-جنوبی--ورود-معترضان-به-محل-اقامت-سفیر-آمریکا
بستن   چاپ