پیام ویژه
آنکارا خواستار اعمال اهرم فشار واشنگتن علیه کردهای سوریه شدند
يکشنبه 28 مهر 1398 - 08:07:54
پیام ویژه - سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از آمریکا خواست از اهرم خود برای عقب نشینی نیرو‌های کُرد از شمال سوریه استفاده کند.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از آمریکا خواست از اهرم خود برای عقب نشینی نیرو‌های کُرد از شمال سوریه استفاده کند.
کالین در این رابطه گفت: مقامات ترکیه در چارچوب توافق با واشنگتن از آمریکا خواستند این کشور از اهرم خود برای اطمینان از عقب نشینی نیرو‌های کرد سوریه استفاده کند.
وی ضمن تاکید بر تعهد آنکارا به توافق آتش بس افزود قرار است نیرو‌های کُرد ظرف 5 روز عقب نشینی کنند و ما به طرف آمریکایی گفته ایم که با استفاده از اهرم و ارتباطات خود مطمئن شوند که نیرو‌های کرد سوریه بدون حادثه مواضع خود را ترک کنند.
بیشتر بخوانید: آمریکا سه وزارتخانه ترکیه را تحریم کرد
ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.
این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد.
اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/271839/آنکارا-خواستار-اعمال-اهرم-فشار-واشنگتن-علیه-کردهای-سوریه-شدند
بستن   چاپ