پیام ویژه
جنگنده ایرانی که از «هورنت» آمریکا قدرتمندتر است
دوشنبه 29 مهر 1398 - 10:26:05
پیام ویژه - نشنال اینترست در گزارشی به خودکفایی ایران در تولید جنگنده‌های نظامی پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از نشنال اینترست، تهران مایل به تولید جنگنده‌های ساخت داخل است و نیروی هوایی ایران در سال‌های گذشته پیشرفت خود را در تولید چندین هواپیمای جنگنده داخلی نشان داده است.
یکی از این پیشرفت‌ها جنگنده «صاعقه» ایران است که گفته می‌شود از «هورنت» آمریکا نیز قدرتمندتر است.
اما مشخصات عملکرد و جزئیات فنی این هواپیماها یا مبهم یا ناشناخته مانده است. در این هواپیما از بدنه هواپیمای اف- 5 استفاده شده‌است. تفاوت ظاهری این هواپیما با اف-5 وجود دو سکان عمودی V شکل است که برای ایجاد توانایی لازم به منظور مانورپذیری بهتر جنگنده صورت گرفته‌است. هواپیمای جنگنده صاعقه، احتمالاً بزرگ‌تر از هواپیماهای اف-5 است.اما از همان موتورها و الکترونیک پروازی هواپیمای F-5 بهره می‌برد.
این هواپیما جدیدترین مدل جنگنده اف-5 است. اف-5 یک جنگنده آمریکایی است وجود سکان‌های شبیه به اف- 18 باعث شده تا در برخی گزارش‌های ایرانی این هواپیما دارای قابلیت‌های مشابه با اف-18 معرفی شود. صاعقه را می‌توان به عنوان یک جت حمله به زمین نام برد.
تولید این جنگنده راهی برای ایران در زمینه تولید جنگنده‌های دیگر در آینده است. ایران از تجربه صاعقه می‌تواند برای تولید نمونه‌های دیگر جنگنده استفاده کند. «شفق» یکی از این نمونه‌هاست که که طراحی شده است و تولید آن به زودی عملیاتی می‌شود. این موضوع نشان می دهد که روند تولید جنگنده‌های ایرانی قدمتی طولانی دارد و در طول سال‌ها برای رسیدن به خودکفایی در این صنعت تلاش کرده است. با این پیشرفت‌ها می فهمیم ایران در تولید جنگنده‌ها به خودکفایی رسیده است و اظهارات مقام های ایرانی در این خصوص تنها حرف نیست و در عمل نیز تحقق یافته است.
ایلنا

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/272217/جنگنده-ایرانی-که-از-«هورنت»-آمریکا-قدرتمندتر-است
بستن   چاپ