پیام ویژه
آمریکا در آتش؛ گسترش آتش‌سوزی در جنوب کالیفرنیا
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 08:34:16
پیام ویژه - با ناکامی دولت آمریکا در مهار آتش سوزی در برخی ایالات آمریکا، سازمان هواشناسی در مورد خطر گسترش آتش‌سوزی در جنوب کالیفرنیا هشدار داده اند.

با پیش بینی وزش باد شدید در جنوب کالیفرنیا در خلال آتش‌سوزی جاری در غرب لس آنجلس، برای اولین بار یک "هشدار قرمز شدید" در این منطقه صادر شده است.
سازمان هواشناسی لس آنجلس این هشدار را برای سه ناحیه لس آنجلس، ونچورا و سن برناردینو صادر کرده است.
انتظار می رود سرعت بادهای موسوم به "سانتا آنا" گاه به 128 کیلومتر در ساعت برسد و بیم آن می رود با شدت گرفتن باد آتش سوزی طبیعی غرب لس آنجلس که صبح دوشنبه شروع شد گسترش پیدا کند.
این آتش سوزی که در کنار موزه گتی شروع شد تاکنون 658 جریب را سوزانده، هشت خانه را ویران کرده و به پنج خانه دیگر خسارت وارد کرده است.
به گفته مقام ها حدود 1100 مامور آتش نشانی برای اطفای این آتش سوزی می کوشند و حدود 10 هزار بنا در معرض خطر است.
لس آنجلس تایمز گزارش می دهد که تاکنون حدود 5 درصد این آتش سوزی مهار شده است.
انتظار شدت گرفتن بادها در ساعات پایانی روز سه شنبه می رود و کارشناسان آب و هوا اخطار می دهند که این شدیدترین باد فصل جاری خواهد بود.
سازمان هواشناسی گفت: "این بادهای قوی توام با دوره طولانی رطوبت تک رقمی و زمین خشک، زمینه را به طور خطرناکی برای آتش سوزی فراهم خواهد کرد، و به همین دلیل هشدار قرمز شدید صادر شده است."
اریک گارستی شهردار لس آنجلس گفت بیش از هفت هزار نفری که تاکنون خانه هایشان را ترک کرده اند، فعلا تا زمان تثبیت اوضاع، نباید به فکر بازگشت باشند.
لبران جیمز ستاره بسکتبال و آرنولد شوارتزنگر هنرپیشه/سیاستمدار جزو این گروه هستند. آقای جیمز روز سه شنبه یک کامیون ساندویچ فروشی را برای توزیع غذا میان ماموران به محل فرستاد.
موزه گتی که حاوی مجموعه بزرگی از آثار هنری است هم در معرض خطر است.
مسئولان این موزه در توییتی نوشتند که این آثار "با کمک فناوری پیشرفته تحت حفاظت" است و بهترین جا برای این آثار داخل ساختمان است.
در یک هفته اخیر شماری از آتش سوزی های طبیعی در اطراف ایالت شروع شده است. آتش سوزی کینکید در شمال کالیفرنیا تاکنون 74 هزار جریب را سوزانده است.
همزمان با قطع برق به عنوان گامی احتیاطی برای جلوگیری از افتادن کابل ها و ایجاد آتش سوزی، هزاران نفر در خاموشی به سر می برند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/274673/آمریکا-در-آتش؛-گسترش-آتش‌سوزی-در-جنوب-کالیفرنیا
بستن   چاپ