پیام ویژه
به نام مدرسه غیرانتقاعی؛ به کام حضور در بهارستان؟!
شنبه 11 آبان 1398 - 12:32:49 PM
آخرین خبر تحلیل
پیام ویژه -
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
طیبه ماهروزاده همسر غلامعلی حدادعادل در یک برنامه تلویزیونی می‌گوید: «مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردیم چون وقتی پسرم به سن دبیرستان رسید و می‌خواست به رشته علوم انسانی برود، مدرسه مناسبی برایش وجود نداشت». تاسیس مدرسه برای تحصیل فرزند عجیب بود و آنانی که این اظهارات را جدا از بحث منافات آن با ساده زیستی بررسی کردند، به بررسی یک گمانه پرداختند و آن هم استفاده انتخاباتی از اظهارات مادر فرید حدادعادل بود. نکته قابل تامل آنجاست که ماهروزاده پس از ایجاد هیاهو و حواشی زیاد اقدام به توضیح درباره اظهارات خود کرد که شاید برای حضور بیشتر در اخبار بود. او در توضیح اظهارات خود نوشت: «1- تاسیس دبیرستان فرهنگ بعد از فراغت فریدالدین [حداد عادل] از دوره دبیرستان صورت گرفته و وی در این دبیرستان تحصیل نکرده است. 2-اشاره به تحصیل وی صرفا به منظور بیان وضعیت نامطلوب رشته علوم انسانی در آن زمان بوده و این مطلب با دقت در صحبت اینجانب به روشنی قابل اثبات است. 3-در برنامه به صراحت گفته شد که مدارس دولتی فرهنگ (که تعداد آنها در حال حاضر در حدود یکصد مدرسه تخمین زده می‌شود و باعث توسعه علوم انسانی شده است) هیچ ارتباطی با موسسه غیرانتفاعی فرهنگ ندارد. 4-اینجانب همواره یکی از آثار پربرکت وجود مقام معظم رهبری راهدایت وحمایت ایشان از طرح‌های مختلف علمی وفرهنگی می‌دانم وخداوند را سپاس می‌گویم که درحوزه علوم‌انسانی نیز رهنمود‌ها وهدایت ایشان در تاسیس موسسه فرهنگ (مخصوص علوم‌انسانی) به‌احیا و گسترش علوم انسانی درایران انجامید.»
ماهروزاده در راه بهارستان؟
گمانه مطرح شده کاندیداتوری طیبه ماهروزاده برای ورود به مجلس یازدهم است. او دکترای فلسفه تعلیم و تربیت با گرایش برنامه‌ریزی درسی از دانشگاه تربیت معلم دارد و سال 86 رسانه‌هایی مانند فردانیوز و فرارو خبری با این مضمون منتشر کردند: «چندی پیش دارالنشر لبنانی الهادی کنفرانس بین‌المللی بزرگی را در مورد کتاب جهان عرب در قصر سازمان یونسکو در بیروت ترتیب داده بود. مراسم به پایان رسید اما ناگهان طیبه ماهروزاده به همراه جمعی از دولتمردان ایرانی وارد سالن شده و در ردیف نخست نشستند. صاحب مجلس از حضار در حال خروج درخواست کرد بمانند! چراکه همسر رئیس مجلس ایران می‌خواهد سخنرانی کند! » رویداد24 نوشت؛ شاید آن زمان اولین بار بود که نام او در عرصه سیاست ایران شنیده می‌شد. اما روز به روز، بیشتر و بیشتر خانم ماهروزاده در مراسم‌ها و برنامه‌ها حضور پیدا کرد به شکلی که امروز حضور و مشاغل او تنه به حضور و مشاغل شوهرش می‌زند. بعد از وقایع 88، حداد عادل یکی از افرادی بود که محمود احمدی‌نژاد را تنها نگذاشت و دی ماه 88 طیبه ماهروزاده اعلام کرد نخستین اجلاس بین‌المللی تاسیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام با هدف تشکیل این شبکه با حضور نمایندگان زن دانشمند وزرای آموزش عالی کشور‌های اسلامی در بهمن ماه سال 88 برگزار می‌شود. چند روز بعد طیبه و دخترش آزاده شبکه زنان دانشمند مسلمان را ایجاد کردند. حداد عادل در معرفی همسر دخترش گفته بود: «فرزند یکی از خانواده‌های شهیدپرور در آمریکا است!»
انکار لازم نبود؛ عیان است!
رسانه‌های همسو با حدادعادل به تکذیب ادعای همسر او بپردازند مانند انتشار گفت‌وگوی سایت مشرق با فرید حدادعادل در سال 89. در این گفت‌وگو وقتی از او سوال شد دبیرستان کجا بودید؟ پاسخ داده بود: «به مدرسه شهید دانش رفتم. در دبیرستان، من با یک پارادوکس مواجه بودم. اشتیاق فراوان به خواندن علوم انسانی داشتم اما مدرسه ریاضی و تجربی بود.» او در این گفت‌وگو اشاره‌ای به تحصیل در مدرسه فرهنگ نکرده است که والدینش از متولیان ساخت و راه اندازی آن هستند! در سال 92 هم فریدالدین حداد عادل ضمن تاکید بر مخالفت اصلاح‌طلبان با تاسیس مدارس غیرانتفاعی گفته است: سال 70 رهبری بحث «تهاجم فرهنگی» را مطرح کردند. با طرح مساله تهاجم فرهنگی پدر به این سوال رسیدند که اگر جنگ فرهنگی در کار است افسر کجاست و سربازش کجاست؟ این‌ها به رهبری منتقل شد و در یک تعامل ذهنی، راه‌اندازی یک مجموعه مدرسه فقط به عنوان طرح نمونه مورد تایید قرار گرفت، به این ترتیب رهبری برای راه‌اندازی مدارس دخترانه و پسرانه فرهنگ توصیه و راهنمایی و کمک کردند، به طوری که از سال 71 مدرسه فرهنگ پسرانه و از سال 72 مدرسه فرهنگ دخترانه آغاز به کار کرد.
دفاع دولتی‌ها از حدادعادل!
پس از افزایش انتقادات به اظهارات ماهروزاده برخی اعضای دولت با ورود به موضوع برای پایان حواشی تلاش کردند از جمله حسام‌الدین آشنا که چنین توئیت کرد: «‏دکتر حداد عادل برای فرزندش مدرسه نزد، بلکه به عنوان یک پدر، مشکل دانش‌آموزان مستعد و خانواده‌های علاقه‌مند به علوم انسانی را درک کرد و با تاسیس دبیرستانی غیردولتی، بدون تحمیل هزینه بر دولت، الگویی برای مدارس دولتی ایجاد کرد. ‏دکتر غلامعلی حدادعادل از چهره‌های ماندگار و پرفروغ آموزش و پرورش دهه‌های اخیر در ایران است. قدر خدمات فرهنگی و دانشورانه ایشان در آموزش و پرورش، آموزش عالی، ترجمه قرآن، دایره‌المعارف، فرهنگستان‌زبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرستان‌های فرهنگ هنوز کم‌شناخته شده‌است. ‏سیاسی‌کاری نکنیم.» یا علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در رشته توئیتی نوشت: «‏می‌توانیم منتقد و مخالف جدی عقاید و مواضع سیاسی دکتر ‎حداد عادل باشیم، کما اینکه از منتقدان جدی ایشان هستم، اما دلیل نمی‌شود تنها 30 ثانیه از یک گفت‌وگوی مبسوط در خصوص وضعیت آموزشی و رشته ‎علوم انسانی در دو دهه‌ پیش را گزینش کنیم و بگوییم صرفا برای تحصیل پسرشان مدرسه تاسیس کرده‌اند. ‏بد نیست در خصوص تاسیس مدارس پسرانه و دخترانه ‎فرهنگ چند نکته را بدانیم شاید به قضاوتمان کمک کند. 1. خانم ماهروزاده از وضع اسفناک رشته علوم انسانی در مدارس آنهم در سال‌هایی سخن می‌گوید که بسیاری از نشردهندگان این ویدئو اساسا آن سال‌ها را درک نکرده‌اند. ‏2. دکتر ‎حداد عادل و ‎دکتر ماهروزاده در سال‌هایی که مدارس علوم انسانی فرهنگ را تاسیس کردند، دو چهره صرفا آموزشی و پرورشی بودند و این اقدامشان اعتباری برای این رشته در همان سال‌ها محسوب می‌شد به گونه‌ای که اقدام آنان، آغازگر تاسیس مدارس علوم انسانی دیگر شد.»
نقش فرزند فتاح چیست؟
واکنش‌های جالبی به اظهارات همسر حدادعادل منتشر شد مانند فرزند رئیس بنیاد مستضعفان که سروصدای زیادی کرد. توئیتی که اگر چه خیلی زود پاک شد. سیدامیرحسین فتاح، فرزند پرویز فتاح در توئیتی مدعی شد ملک مدرسه فرهنگ متعلق به بنیاد مستضعفان است. ملکی که با استناد به این توئیت سال‌هاست که برایش اجاره‌ای پرداخت نمی‌شود. او همچنین تاکید کرده از خیلی وقت پیش این مساله در حال پیگیری بوده است. مشخص نیست ادعاهای مطرح شده در این توئیت صحت دارد یا خیر. شاید این توئیت حذف شده بخشی از پروژه انتخاباتی باشد

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/275501/به-نام-مدرسه-غیرانتقاعی؛-به-کام-حضور-در-بهارستان؟!
بستن   چاپ