پیام ویژه
اسد: زمان گفتن حقیقت است
دوشنبه 20 آبان 1398 - 10:14:33
پیام ویژه - بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در اولین مصاحبه با یک رسانه خارجی در یک سال گذشته درباره آینده سرزمینش و همچنین چگونگی حل و فصل بحران کنونی و بازسازی سوریه با راشا تودی سخن گفت.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، اسد عقایدش را درباره منشاء این درگیری و نقش دولت‌های غربی در آن بیان کرد و به تحولات اخیر و آتی در سوریه و دیگر کشورها پرداخت.
آخرین گفت‌وگوی اسد با یک رسانه‌ خارجی به ژوئن 2018 باز می‌گردد؛ اسد تاکید کرد گفت‌وگو با رسانه‌های غربی را به طور کل متوقف کرده بود چون آن‌ها به دنبال حاشیه بودند اما اکنون احساس می‌کند که “افکار عمومی در جهان و خصوصا غرب، در چند سال گذشته تغییر کرده است.”
بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی ترکیه به شمال سوریه دو کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد خاک سوریه شدند او درباره مردم غرب گفت: «آن‌ها می‌دانند که مقام‌هایشان دروغ‌های زیادی درباره اینکه چه اتفاقی در این منطقه، در خاورمیانه، در سوریه و یمن می‌افتد، به آن‌ها گفته‌اند. آن‌ها می‌دانند دروغی در کار است اما حقیقت را نمی‌دانند. بنابراین معتقدم زمان آن است که درباره این حقیقت صحبت کنیم.»
بشار اسد، معتقد است ماشه آغاز درگیری‌های داخلی سوریه از خارج کشیده شد. او گفت: «مشکل زمانی شروع شد که پول قطر وارد سوریه شد و ما با بسیاری از کارگران در تماس بودیم و به آن‌ها گفتیم “چرا به کارگاه خود نمی‌آیید؟” و آن‌ها گفتند “مقداری که ما در یک ساعت به دست می‌آوریم، قبلا در یک هفته به آن می‌رسیدیم.” جریان ساده است. آن‌ها در آغاز به این افراد 50 دلار پول می‌دادند و بعد هفته‌ای 100 دلار و این برایشان کافی بود تا بدون کار زندگی کنند. بنابراین، برایشان ساده بود که به اعتراضات بپیوندند. بعد دولت قطر به مسلح کردن معترضان مبادرت کرد.»

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/278354/اسد--زمان-گفتن-حقیقت-است
بستن   چاپ