پیام ویژه
امسال 70 هزار سرباز دوره‌ های مهارت آموزی را گذراندند
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 13:19:16
پیام ویژه - مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: امسال 70 هزار سرباز وظیفه آموزش‌های مهارت را در دوره سربازی گذراندند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، حبیب عرفان‌منش در مورد خبری که در رسانه‌ها منتشر شده بود که سامانه سرباز ماهر از 26 آبان ماه راه‌اندازی می‌شود، افزود: بحث آموزش مهارت به سربازان وظیفه از دو سال قبل شروع شده و طی دستوری که مقام معظم رهبری فرمودند اوقات سربازی باید غنی‌سازی شود ارتقاء مهارت آموزی به سربازان در ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاهی برای مهارت آموزی نیروهای وظیفه شکل گرفت و همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌هایی که در حوزه مهارت آموزی دخیل هستند با این قرارگاه تعامل می‌کنند.
وی گفت:‌آموزش مهارت به سربازان در حین خدمت سربازی و حتی بعد آن ادامه پیدا می‌کند وکسانی که گواهی مهارت آموزی دریافت کنند بعد از خدمت سربازی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.به گفته مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان فنی حرفه‌ای تاکنون 120 هزار نفر سرباز وظیفه در بیش از 170 عنوان رشته مهارت آموزی آموزش دیدند و گواهی مهارت دریافت کرده‌اند.
عرفان‌منش گفت:‌عمده آموزش مهارتی در پادگان‌ها و مراکز نیروهای مسلح سپاه، ارتش و ناجا و صنایع دفاع ارائه می‌شود و برخی از این سربازان در مراکز آموزش فنی حرفه‌ای دوره می‌بینند.به گفته وی امسال تاکنون 70 هزار سرباز آموزش کسب مهارت دیدند و سربازان در سطوح مختلف تحصیلی از سربازان زیر دیپلم تا افسران وظیفه آموزش‌های مهارتی را می‌گذرانند.
مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان فنی حرفه‌ای در مورد اینکه چه تعداد از کسانی که در دوره سربازی مهارت دیدند مشغول کار می‌شوند، گفت: رصد این افراد بعد از پایان خدمت باید انجام شود اما به صورت عمومی کسانی که دوره‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند در بررسی بعد از این گواهینامه 6 تا 12 ماه ره‌گیری می‌شوند که به صورت متوسط 48 درصد از افراد مهارت دیده مشغول کار شده‌اند. بنابراین با ملاحظاتی می‌توان همین عدد را برای سربازان مهارت دیده بعد از اتمام دوره خدمت تعمیم داد که حدود 48 تا 50 درصد از سربازان پایان خدمت و مهارت دیده فنی حرفه‌ای مشغول کار شده‌اند.
عرفان‌منش گفت: گواهی مهارت در رشته‌های مختلف مانند جوشکاری، برق و رشته‌های فنی داده می‌شود و بعد از پایان دوره آموزشی علاوه بر آزمون کتبی آزمون عملی نیز گرفته می‌شود که اگر کسی در این آزمون‌ها قبول شود گواهینامه رسمی مهارت‌آموزی دریافت می‌کند وبعد از پایان خدمت وظیفه نیز می‌تواند با داشتن کارت پایان خدمت و گواهینامه مشغول کار شود.
البته سربازانی که آموزش مهارتی می‌بینند در داخل پادگان در همان رشته‌های فنی مانند اتومکانیک، تعمیر خودرو و سایر رشته‌ها مشغول کار می‌شوندو تجربه می‌آموزند و بعد از پایان خدمت در جایی می‌توانند به راحتی مشغول کار شوند.
فارس
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/279337/امسال--70--هزار-سرباز--دوره‌-های--مهارت-آموزی--را-گذراندند
بستن   چاپ