پیام ویژه
سبک زندگی سالم؛
کشورهای اروپایی با بیشترین مبتلایان به دیابت/ فرانسه رکوردار شد
جمعه 24 آبان 1398 - 21:28:40
پیام ویژه - فرانسه رکوردار مبتلایان به دیابت نوع مزمن را داراست و حدود 33 میلیون شهروند اتحادیه اروپا از این بیماری رنج می‌برند.

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز فارسی، طبق مطالعه صورت گرفته در کمیسیون اروپا، از میان تمام کشورهای عضو اتحادیه، فرانسه بیشترین تعداد افراد مبتلا به دیابت مزمن را به خود اختصاص داده است.
طبق گزارش این کمیسیون که همزمان با روز 14 نوامبر روز جهانی دیابت منتشر شد، حدود 33 میلیون شهروند اتحادیه اروپا از این بیماری رنج می‌برند.
این مطالعه نشان می‌دهد از هر 10 فرانسوی (10 درصد) یک نفر به دیابت مزمن مبتلا هستند. پس از فرانسه، 9.3 درصد شهروندان پرتغال و 9.2 درصد از شهروندان یونان از این بیماری رنج می‌برند.
با رژیم غذایی سالم تر و فعالیت جسمی بیشتر می توانیم از بیشتر موارد ابتلا به دیابت جلوگیری کنیم.
تنها 4.4 درصد شهروندان لیتوانی و 4.6 درصد شهروندان دانمارک و ایرلند به دیابت مزمن مبتلا هستند.
در این گزارش آمده است که هیچ تفاوت چشمگیری بین زنان و مردان مبتلا به این بیماری مشاهده نمی‌شود اما تنها با بالا رفتن سن، سهم افراد مبتلا به دیابت مزمن بیشتر می‌شود.
طبق این مطالعه، در میان افراد 65 تا 74 ساله در اتحادیه اروپا، 16.3 درصد مبتلا به دیابت مزمن هستند. در گروه سنی 75 سال یا بالاتر، این رقم به 19.6 درصد می‌رسد. برای گروه‌های سنی زیر 45 سال، این رقم زیر 2 درصد است.
دیابت از جمله بیماری های فراگیر در دنیاست که افراد بسیاری را با خود درگیر کرده و براساس نتایج پژوهشی جدید، شمار افراد بزرگسال مبتلا به بیماری دیابت در جهان، از دهه 1980 میلادی تاکنون چهار برابر شده و به 422 میلیون نفر رسیده است.
115

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/279637/کشورهای-اروپایی-با-بیشترین-مبتلایان-به-دیابت--فرانسه-رکوردار-شد
بستن   چاپ