پیام ویژه
ادامه روند استیضاح ترامپ با حضور سفیر برکنار شده در کنگره
جمعه 24 آبان 1398 - 23:00:24
پیام ویژه - روند استیضاح دونالد ترامپ با حضور سفیر برکنار شده آمریکا در اوکراین، در برابر اعضای مجلس نمانیدگان ایالات متحده پیگیری می شود.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از رویترز، «ماری یووانوویچ» سفیر سابق و برکنارشده آمریکا در اوکراین روز جمعه در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا که برای بررسی تحقیقات در مورد استیضاح «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهوری این کشور برگزار می‌شود، شهادت دهد. وی ‌قرار است ماجرای احضار شدن ناگهانی اش از سوی ترامپ را بازگو کند.
یووانوویچ و سایر شاهدین، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ را هدایت گر کانالی غیرمعمول و جانبی در جریان دیپلماتیک روابط آمریکا – اوکراین توصیف کرده اند.
یووانوویچ روز (جمعه) در دومین روز از جلسات علنی مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی تحقیقات استیضاح ترامپ، شهادت می دهد. این جلسات برای بررسی احتمال استفاده ترامپ از کمک نظامی به اوکراین به عنوان اهرم فشار بر این کشور در جریانی که به لحاظ سیاسی به نفع وی خواهد بود، برگزار می شود.
یووانوویچ از اوت 2016 تا می 2019 (مرداد 95 تا اردیبهشت 98) سفیر آمریکا در کی یف بود، ‌ اما از سوی ترامپ برکنار و به وی دستور داده شد به واشنگتن بازگردد.
مهر

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/279723/ادامه-روند-استیضاح-ترامپ-با-حضور-سفیر-برکنار-شده-در-کنگره
بستن   چاپ