پیام ویژه
هشدار مقام امنیتی انگلیس در خصوص نخست وزیری کوربین
يکشنبه 3 آذر 1398 - 07:26:24
پیام ویژه - کمتر از سه هفته مانده به برگزاری انتخابات سراسری انگلیس، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مخفی این کشور (ام. آی6) جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت را تهدیدی علیه امنیت ملی توصیف کرد و گفت: او صلاحیت اداره کشور را ندارد
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، «سر ریچارد دیرلاو» هشدار داد اگر رهبر حزب کارگر به مقام نخست وزیری برسد به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کرده و این مساله تهدیدی علیه امنیت ملی به حساب می‌اید.
او در یادداشتی که روز یکشنبه در نشریه ساندی میل منتشر شد با اشاره به سابقه فعالیت‌های سیاسی کوربین در مخالفت با جنگ‌های خارجی و دیدگاه مشاوران نزدیک او همچون شیمس میلن و اندرو موری در حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد که او تحت هیچ شرایطی نباید به اطلاعات طبقه بندی شده دست پیدا کند.
بیشتر بخوانید: کوربین خواهان برکناری جانسون و تشکیل دولت موقت شد
دیرلاو که نزدیک به 38 سال در سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس سابقه دارد مدعی شد: حتی یک لحظه هم تصور نکنید که می توان به این سیاستمدار کلید شماره 10 (دفتر نخست وزیری) را واگذار کرد. وی افزود: زمانی‌که پای منافع امنیت ملی مطرح است نمی توان گذشته سیاسی کوربین را نادیده گرفت. سیاستمدار به سابقه‌اش اعتبار دارد و کوربین حتی اگر اعلام کند که دیدگاه‌های سیاسی اش تغییر کرده شایسته اداره کشور نیست.
وی افزود: مردم بایستی متوجه باشند که در انتخابات پیش‌رو به چه کسی رای می دهند. زمانی که پای امنیت ملی مطرح می شود نباید راه را برای دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده برای افرادی با پیشینه کوربین باز کرد.
دیرلاو به طرفداران حزب کارگر توصیه کرد اگر تمایل ندارند به سایر احزاب سیاسی رای دهند، دست‌کم از شرکت در انتخابات خودداری کنند.
بیشتر بخوانید: جرمی کوربین: هرکاری می کنم تا جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرم
انتخابات عمومی انگلیس که سومین انتخابات پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا بشمار می رود قرار است 12 دسامبر ( 21 آذر) برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.
هرکدام از احزاب سیاسی که بیشترین تعداد کرسی های پارلمان را کسب کند به مدت 5 سال سکان دولت را برعهده خواهد گرفت
با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته تا این لحظه هیچ حزبی نمی تواند اکثریت مطلق کرسی های مجلس عوام را به دست آورد، و در صورت تحقق این مساله، پیش بینی می شود همانند انتخابات سال 2010 و 2017 میلادی، مجلس بعدی، به اصطلاح معلق شود و دو یا چند حزب ناچار شوند با هم ائتلاف کنند و دولت بعدی انگلیس را شکل دهند.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/281291/هشدار-مقام-امنیتی-انگلیس-در-خصوص-نخست-وزیری-کوربین
بستن   چاپ