پیام ویژه
افشاگری مقام عراقی درباره نقش آمریکا در اعتراضات اخیر
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 8:12:29 AM
پیام ویژه - یک عضو پارلمان عراق تاکید کرد، در مدتی قریب به دو ماهی که از اعتراضات عراق می‌گذرد امارات، کویت و آمریکا پول‌های زیادی را برای حمایت از نفوذی‌ها و برخی شخصیت‌های سیاسی به منظور منحرف کردن مسیر اعتراضات وارد عراق شد.
 «محمد البلداوی» یک عضو پارلمان عراق گفت که پول‌های زیادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آمریکا برای کمک به نفوذی‌ها در اعتراضات عراق وارد این کشور شد.
البلداوی که عضو ائتلاف الفتح است در گفت‌وگو با بغداد الیوم تاکید کرد: آمریکا و شماری از کشوهای عربی حوزه خلیج (فارس) و در راس آن امارات از برخی شخصیت‌های سیاسی در عراق برای ایجاد هرج و مرج در این کشور و منحرف کردن مسیر اعتراضات به سمت و سویی دیگر حمایت کردند.
وی افزود: پول‌های زیادی از طریق حواله از امارات، کویت و آمریکا برای کمک به برخی شخصیت‌های وابسته به این کشورها و نفوذی‌ها در بین معترضان وارد عراق شد.
عضو ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری تصریح کرد: بیانیه اخیر آمریکا درباره ربوده شدن و تصفیه فعالان غیرنظامی و شماری از معترضان و خبرنگاران تلاش برای تشدید بحران و سرنگونی دولت و نخست وزیر عراق است در حالی که طرف‌هایی مورد حمایت آمریکا و شیخ نشین‌های حاشیه خلیج (فارس) عامل ربودن و تصفیه معترضان هستند.
جان رود زار معاون وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه آنچه به ادعای وی کشتار و ربوده شدن معترضان و تهدید علیه آزادی بیان در عراق است را محکوم کرد.
بیشتر بخوانید: نیمی از وزرای کابینه عراق تغییر می‌کنند
سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جان سی رود معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری روزهای 24 و 25 نوامبر به بغداد و اربیل سفر کرد.
بر اساس این بیانیه رود در جریان سفر به عراق با مقامات این کشور درباره همکاری امنیتی آمریکا در منطقه و نقش آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت‌وگو کرده است.
معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا در دیدار با مقامات عراقی همچنین ضمن محکومیت «ربودن و تهدیدها علیه آزادی بیان و خشونت» بر حمایت کشورش از مطالبات ملت عراق تأکید کرد.


http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/282362/افشاگری-مقام-عراقی-درباره-نقش-آمریکا-در-اعتراضات-اخیر
بستن   چاپ