پیام ویژه
غالبی: برخلاف اصلاح‌طلبان رهبری پشت دولت را خالی نکرد
دوشنبه 11 آذر 1398 - 1:27:24 PM
کیهان
پیام ویژه-رئیس ستاد جوانان در ستاد انتخاباتی موسوی در سال 88 می‌گوید اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در شرایط فعلی، شریک شکست روحانی باشند.
حمزه غالبی که در فرانسه اقامت دارد، درباره ماجرای بنزین به انصاف‌نیوز گفت: متأسفانه هم آقای رئیسی و هم آقای لاریجانی ضعیف بازی کردند و اگر حمایت صریح رهبری نبود، دولت با یک بحران خیلی جدی مواجه می‌شد.
وی درباره فاصله گرفتن اصلاح‌طلبان از روحانی می‌گوید: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در این شرایط شکست روحانی شریک باشند. اما به‌نظرم اصلاح‌طلبها پیشنهاد می‌کنند نکته این است که روحانی نامزد اصلاح‌طلبان بوده، حتی اگر خود روحانی به‌صورت تاریخی اصلاح‌طلب نبوده ولی بالاخره بخش زیادی از گفتمان سیاسی‌اش اصلاح‌طلبانه بود و ایده‌های اصلاح‌طلبانه داشت. بالاخره در حوزه سیاست خارجی، سیاست تنش زدایی که همه ایده اصلاح‌طلبان است را اجرا کرد، ولی خوب جواب نداد. از وزرایی مثل زنگنه و حجتی گرفته تا معاونان وزیر کشور و استانداران سراسرکشور، دولت نسبتاً دولت اصلاح‌طلب است. اشتباه بعضی از مشاوران آقای روحانی در حمله به اصلاح‌طلبان این بهانه را فراهم کرد تا هم از مسئولیت شکست دولت روحانی شانه خالی کنند و هم البته سرمایه اجتماعی‌شان را از پشت دولت روحانی بکشند که کار روحانی را بسیار سخت کرد.
وی گفت: خلاصه دولت روحانی شکست خورد. مهم‌ترین منبع شکستش هم برجام بود. بالاخره رسم روزگار است که شکست صاحب ندارد. ولی خوب به‌نظرم شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، امکان یارگیری از کلیت جامعه را می‌گیرد. ایراد از شخص روحانی نبود، وقتی همه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و همه چیز را سر شخص آقای روحانی می‌شکنند معنی‌اش‌ این است که هیچ‌کس در ایده‌ها و ذهنیت‌هایی که موجب‌ این شکست شد ‌تردید و بازبینی‌ای نمی‌کند و همان ذهنیت‌ها ایده‌ها به قوت خودش به بازتولید این اشتباهات ادامه خواهد داد.
وی درباره ماجرای بنزین می‌گوید: حذف سوبسید بنزین کار درستی است. اشتباه بزرگ دولت جمع کردن نظام سهمیه‌بندی بنزین و ثابت نگاه داشتن قیمت بنزین برای چندین سال است. دولت قبلاً یک اشتباهی کرد که همه سرمایه اجتماعی‌اش را مستهلک کرد اما شرایط را برای مردم سخت. این‌بار اتفاقا تصمیم غلطی نبود اما قطره آخری بود که در لیوانی که قبلاً پر شده بود چکید و سر رفت. اشتباه مهلک دولت نحوه مدیریت بحران ارزی و از بین‌بردن چندین میلیارد ارز کشور و کاهش وحشتناک قدرت خرید مردم بود. اشتباه دولت از دست دادن سرمایه اجتماعی است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/284133/غالبی--برخلاف-اصلاح‌طلبان-رهبری-پشت-دولت-را-خالی-نکرد
بستن   چاپ