پیام ویژه
نشست آینده اوپک برای بازار نفت حیاتی است
دوشنبه 11 آذر 1398 - 18:18:31
پیام ویژه - قیمت شاخص نفت برنت پس از اوج‌گیری به بیش از 64 دلار به دلیل خوش‌بینی به توافق تجاری آمریکا و چین، اکنون به دلیل افزایش ذخیره‌سازی آمریکا به کمتر از 64 دلار رسیده است.

به گزارش روزنامه هیندوستان بیزنس لاین ، تولید نفت در آمریکا به رشد خود ادامه داده و اکنون به رقم بی‌سابقه 12 میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسیده است. آمارهای تولید و تجارت نشان می‌دهد که آمریکا اکنون به خودکفایی نزدیک شده و بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده عمده نفت در جهان است.
خوش‌بینی‌ها درباره مرحله نخست توافق تجاری آمریکا و چین، در حال کمرنگ شدن هستند. به بیان دیگر، رشد اخیر قیمت شاخص نفت خام برنت محکوم به این است که کوتاه‌مدت باشد. این واقعیت که بیشتر اقتصادهای بزرگ جهان همچنان در آستانه کند شدن رشد اقتصادی هستند، همچنان بر قیمت نفت تأثیر منفی می‌گذارد. به هر حال، رابطه مثبت بین رشد اقتصادی و مصرف انرژی، پذیرفته شده است.
اگرچه ممکن است رشد اقتصاد جهانی در سال 2020 میلادی اندکی بهبود یابد، نگرانی‌ها درباره کند شدن رشد اقتصادی در ژاپن، اروپا و چین را نمی‌توان نادیده گرفت.
با توجه به شرایط کنونی بازار و دورنمای سال 2020 میلادی، نشست این هفته اوپک و متحدانش اهمیتی حیاتی می‌یابد و توجه بسیاری به آن معطوف شده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/284208/نشست-آینده-اوپک-برای-بازار-نفت-حیاتی-است
بستن   چاپ