پیام ویژه
مجازات برای آموزش جنسی به کودکان در لهستان
دوشنبه 11 آذر 1398 - 23:17:07
پیام ویژه - پارلمان لهستان در پی آن هست تا آموزش جنسی برای دانش آموزان را بعنوان ترویج فعالیت‌های جنسی زیر سن قانونی، اقدامی مجرمانه در نظر بگیرد.

به گزارش جام‌نیوز، دولت راستگرای لهستان لایحه‌ای را به پارلمان پیشنهاد کرده است که با ممنوعیت آموزش جنسی در مدارس، این آموزش را معادل «ترویج فعالیت جنسی زیر سن قانونی» در نظر می گیرد.
در گزارش یورونیوز آمده است که در صورت تصویب این لایحه، معلمانی که این ممنوعیت را بشکنند با مجازاتی تا حداکثر 5 سال مواجه خواهند بود.
به نوشته هفته نامه «وپروست» لهستان، این لایحه که با عنوان «پدوفیلی را متوقف کنید» شناخته می شود هدفش این است که مربیانی که آموزش‌های جنسی را به دانش‌آموزان ارائه می کنند را به زندان بفرستد.
قانونگذارند در پی آن هستند تا آموزش جنسی برای دانش آموزان را بعنوان ترویج فعالیت‌های جنسی زیر سن قانونی، اقدامی مجرمانه در نظر بگیرند و همچنین ایدئولوژی ضد سقط جنین و ضد پیشگیری از بارداری در مدارس لهستان جایگاه قدرتمندتری پیدا کند.
پارلمان اروپا، با اکثریت مطلق تبدیل آموزشی جنسی در مدارس به امری مجرمانه را محکوم کرد و از دولت لهستان خواست که این لایحه را فورا پس بگیرد.
این طرح مخالفانی در پارلمان دارد.
یورونیوز در ادامه نوشت: معترضان به این طرح می گویند که آموزش مناسب جنسی بخش ضروری از برنامه درسی مدار است و مبتنی بر معیارهای سازمان جهانی بهداشت برای اروپاست.
در بسیاری از کشورهایی که براساس معیارهای سازمانی جهانی آموزش جنسی در بین کودکان انها روا اده شاهد فساد جنسی در میان کم‌سن و سالان و حتی تجاوزهای فراوان به کودکان بوده‌ایم.
اما جای ابهام است، با توجه به این عدم کارایی این آموزش ها و تاثیرات منفی آن، چرا نهادهای بین المللی به دنبال رواج آموزش جنسی و تابو شکنی مسائل جنسی در میان کودکان هستند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/284360/مجازات-برای-آموزش-جنسی-به-کودکان-در-لهستان
بستن   چاپ