پیام ویژه
ترامپ اعضای ناتو را به جنگ تجاری تهدید کرد
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 11:34:39
پیام ویژه - شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی از آنچه در جریان 24 ساعت گذشته و در پی دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با برخی سران کشورهای غربی و دبیرکل ناتو صورت گرفت، تاکید داشت که ترامپ اعضای ناتو را به نوعی جنگ تجاری تهدید کرد.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، سی ان ان روز چهارشنبه از لندن گزارش داد: ترامپ در نشست های خود با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بر خواسته خود مبنی بر افزایش بودجه دفاعی اعضای ناتو به میزان 2 درصد از تولید ناخالص داخلی تاکید کرد.
نیک رابرتسون خبرنگار این شبکه خبری درادامه افزود: گردهمایی سران اعضای ناتو با تنش صورت می گیرد چراکه ترامپ روز گذشته با رهبران عضو ناتو به عتاب پرداخت، وی از جاستین ترودو درباره میزان اختصاص بودجه دفاعی پرسش کرد، نخست وزیر کانادا درجریان این دیدار نسبت به اختصاص 1.4 دهم درصد از تولید ناخالص داخلی به بودجه دفاعی این کشور خبر داد.
بیشتر بخوانید: ترامپ از پیشنهاد ماکرون در خصوص کاهش‌ تحریم‌های ایران آزرده خاطر شد
خبرنگار این شبکه تلویزیونی افزود: انتظار می رود تا ساعاتی دیگر نشست سران ناتو در لندن آغاز شود و ترامپ با انگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار داشته باشد، البته این دو رهبر اختلافات دیرینه ای با یکدیگر دارند.
رابرتسون ادامه داد: هیچ یک از اعضای ناتو به خواسته ترامپ مبنی بر اختصاص 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود در بودجه دفاعی نزدیک نشده اند و ترامپ تهدید کرده چنانچه اعضا به این خواسته وی نرسند، به نوعی با اروپا جنگ تجاری به راه اندازد.
نشست سالانه سران ناتو روزهای 12 و 13 آذر (3 و 4 دسامبر) در لندن برگزار می‌شود. امسال در حالی هفتادمین سالگرد تاسیس ناتو است که نخستین نشست خود را پس از جنگ جهانی دوم در لندن برگزار می‌کند.
بیشتر بخوانید: ترامپ: از تجمعات ایران حمایت نمیکنم!

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/284897/ترامپ-اعضای-ناتو-را-به-جنگ-تجاری-تهدید-کرد
بستن   چاپ