پیام ویژه
آمریکا رهبران گروه مقاومت عراق را تحریم کرد
شنبه 16 آذر 1398 - 09:06:24
پیام ویژه - وزارت خزانه داری آمریکا سه تن از رهبران گروه های مقاومت عراق را به دلیل آنچه همکاری در سرکوب معترضان عراقی خوانده تحریم کرد.

به گزارش جام نیوز ، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای مداخله جویانه در امور عراق مدعی شد: مردم عراق می خواهند کشورشان را باز پس بگیرند. آنها خواستار اصلاحات واقعی و رهبرانی قابل اعتماد و پاسخگو هستند که منافع ملی عراق را در اولویت قرار دهند.
آمریکا قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق از جریان‌های اصلی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و برادرش لیث خزعلی و حسین فالح اللامی، از فرماندهان این گروه مقاومت را مورد تحریم قرار داده است.
به گزارش رویترز، حسین فالح اللامی معاون امنیت حشد الشعبی است. حشد الشعبی یا بسیج مردمی عراق از حدود چهل گروه تشکیل شده است که اکثر آنها شیعی هستند.
دیوید شِنکر٬ مدیر کل وزارت خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم روز جمعه در یک نشست خبری گفت، چنانچه خشونت علیه معترضان در عراق متوقف نشود، واشنگتن آماده است تا تحریم‌های بیشتری را علیه عاملان این خشونت‌ها اعمال کند.
این مقام وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده است: کار ما تمام نشده است. این یک فرایند ادامه دار است.
وزارت خزانه داری آمریکا هم در بیانیه ای مدعی شده است گروه های تحت فرماندهی این سه نفر «به سوی تظاهرات کنندگان شلیک کرده اند.»
ادعای سرکوب معترضان عراقی توسط گروه های حشد شعبی در حالی است که این گروه هرگونه خشونت علیه معترضان را رد شده کرده است.
«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در همین رابطه بامداد امروز شنبه هرگونه درگیری مسلحانه در جریان اعتراضات عراق را رد کرد.
وی در پیامی توئیتری نوشت: «درگیری مسلحانه مردود بوده و باید تمامی افراد مسلح عقب نشینی کنند.»
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه نوشت: «اطاعت از مرجعیت دینی واجب بوده و تمام سلاح‌ها باید در دستان دولت باشد و از فتنه داخلی باید بر حذر باشیم.»
با وجود کناره‌گیری «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق از قدرت، بغداد و دیگر شهرهای جنوب عراق همچنان صحنه تظاهرات و روز جمعه برخی منابع خبری از تیراندازی افراد ناشناس به سوی تظاهرات کنندگان در بغداد خبر دادند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/285814/آمریکا-رهبران-گروه-مقاومت-عراق-را-تحریم-کرد
بستن   چاپ