پیام ویژه
رژیم صهیونیستی ایران را تهدید به «حملات موشکی» و«بمباران هوایی» کرد!
یکشنبه 17 آذر 1398 - 8:27:27 AM
پیام ویژه - وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که «بمباران ایران» از سوی کشورش یک گزینه محتمل است و اگر اقدام نظامی آخرین راه توقف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشد، اسرائیل این کار را خواهد کرد.

به گزارش جام نیوز ، اسرائیل کاتز در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا گفت: «اگر ایران از خطوط قرمز در برنامه هسته‌ای عبور کند، خود را در برابر یک جبهه واحد از امیرنشین‌های خلیج فارس و آمریکا خواهد یافت که صدها موشک توم‌هوک به سوی تهران شلیک خواهند کرد.»
روزنامه ایتالیایی از کاتز پرسیده بود، آیا اسرائیل «بمباران ایران» را به عنوان یک گزینه بررسی کرده است که وی در پاسخ گفت، «بله، این یک گزینه است».
وی تاکید کرد که «اگر اقدام نظامی آخرین راه توقف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشد، اسرائیل این کار را خواهد کرد و آماده است».
او ادامه داد که کشورش «در حال همکاری با عربستان سعودی است زیرا تهدیدات ایران به طور مشترک متوجه» دو کشور است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در عین حال گفت که نمی‌تواند جزئیات این همکاری را اعلام کند.
به گفته کاتز، اسرائیل باور دارد که «فشار آمریکایی و تحریم‌ها علیه ایران موثر است اما اقدامات ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان، هنوز به این کشور احساس قدرت می‌دهد و تنها راه بازدارنده، یک تهدید موثر نظامی علیه حکومت ایران است».
کاتز پنجشنبه گذشته نیز خواهان شکل‌گیری یک «تهدید نظامی موثر» از طریق «ائتلافی با شرکت غرب به رهبری آمریکا و کشورهای عرب» شده بود.
وی در واکنش به نامه هفته گذشته سه کشور اروپایی به سازمان ملل در مورد توسعه برنامه موشکی ایران، اقدامات صورت گرفته از سوی جامعه جهانی در قبال ایران را ناکافی خوانده بود.
استفاده وزیر خارجه اسرائیل بعد از مدت‌ها از عبارت گزینه نظامی در برابر ایران یک روز پس از آن است که وزارت دفاع اسرائیل یک موشک جدید را آزمایش کرد.
موشکی که بامداد جمعه از پایگاه هوایی پالماخیم اسرائیل شلیک شد، به احتمال زیاد از نوع زمین به زمین و از مدل موشک‌های جریکو بود که به گزارش منابع خارجی، قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به پرتاب موشکی اسرائیل در پیام توییتری نوشته بود: «اسرائیل یک موشک هسته‌ای آزمایش کرد که هدفش تهدید ایران بود.»
هم‌زمان با این آزمایش موشکی به نوشته پایگاه آمریکایی المانیتور، اسرائیل خواهان دریافت بمب‌های جدید بونکرشکن ساخت آمریکا شده است.
یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل، در روزهای گذشته نیز از احتمال بروز جنگ «در ابعاد گسترده» میان ایران و رقیبان آن، از جمله با اسرائیل در شش ماه آینده سخن گفته بود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/286237/رژیم-صهیونیستی-ایران-را-تهدید-به-«حملات-موشکی»-و«بمباران-هوایی»-کرد!
بستن   چاپ