پیام ویژه
بازداشت چند نظامی سعودی در آمریکا در پی تیراندازی مرگبار فلوریدا
يکشنبه 17 آذر 1398 - 08:27:28
پیام ویژه - در پی تیراندازی مرگبار یک نظامی عربستانی در یکی از پایگاه های نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا، مقامات امنیتی آمریکایی چند شهروند سعودی را برای بازجویی بازداشت کرده اند.

به گزارش جام نیوز ، در پی تیراندازی مرگبار یک نظامی عربستانی در یکی از پایگاه های نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا، مقامات امنیتی آمریکایی چند شهروند سعودی را برای بازجویی بازداشت کرده اند.
محمد سعید شمرانی که از طرف نیروی هوایی عربستان سعودی برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا اعزام شده بود، روز جمعه سه نفر را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر از جمله دو افسر پلیس را زخمی کرد. او خود با شلیک ماموران پلیس کشته شد.
رسانه های آمریکا روز شنبه گزارش دادند که حداقل شش نظامی سعودی دیگر که در پایگاه حضور داشتند، بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارند.
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع ناشناس نوشته است که سه نفر از بازداشتی ها مشغول فیلمبرداری از واقعه بوده اند.
مقامات هنوز در تلاش هستند که انگیزه مهاجم را مشخص کنند.
بنا بر گزارش ها، یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر که گمان می رود به محمد سعید شمرانی تعلق داشته باشد، اخیرا مطالب ضد آمریکایی منتشر کرده بود. با این حال، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، گفته است که فعلا نمی تواند این حمله را "تروریستی" توصیف کند.
این پایگاه نیروی دریایی که حدود 16 هزار نظامی و 7400 نفر کارمند غیرنظامی دارد، یکی از مراکز آموزشی عمده برای نظامیان کشورهای متحد آمریکاست.
این دومین تیراندازی مرگبار در پایگاه‌های نظامی آمریکا طی یک هفته گذشته است. روز چهارشنبه گذشته در پایگاه معروف پل هاربر هاوایی یک سرباز نیروی دریایی دو کارگر در این پایگاه نظامی را کشت.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/286238/بازداشت-چند-نظامی-سعودی-در-آمریکا-در-پی-تیراندازی-مرگبار-فلوریدا
بستن   چاپ