پیام ویژه
امتناع آمریکا از “تروریستی” خواندن حادثه تیراندازی پایگاه دریایی فلوریدا
يکشنبه 17 آذر 1398 - 09:07:07
پیام ویژه - وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، در این مرحله نمی‌توان حمله رخ داده در پایگاه وابسته به نیروی دریایی این کشور در فلوریدا که توسط یک سعودی صورت گرفت را “تروریستی” خواند.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، به نقل از اسکای نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس دفاع ملی ریگان در ایالت کالیفرنیا گفت: نه نمی‌توانم در این مرحله این حادثه تیراندازی را “تروریستی” بخوانم.
وی ادامه داد، تصور می‌کند باید به بازپرسان اجازه داد کارشان را انجام دهند.
بیشتر بخوانید : تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا در فلوریدا 2 کشته برجای گذاشت
در این راستا دفتر تحقیقات فدرال آمریکا روز شنبه اعلام کرد، تحقیقات درباره ابهامات این حادثه تیراندازی ادامه دارند.
این در حالی است که تیم ناظر بر محتویات و پیام‌های افراطی در اینترنت موسوم به “سایت” گزارش داده بود، فرد مظنون چند ساعت قبل از انجام حمله انتقاداتی از جنگ‌های آمریکا در شبکه‌های اجتماعی کرده و نقل قولی از اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.
“سایت” اعلام کرده بود، عامل حمله در پیام خود از آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و تامین مالی جرایم علیه مسلمانان انتقاد کرده بود.
بیشتر بخوانید : حمایت تمام قد ترامپ از عربستان پس از حادثه تیراندازی فلوریدا
محمد سعید الشمرانی، دانشجوی هوانوردی عربستانی که در آمریکا و در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود با شلیک به سوی سربازان و کارمندان این پایگاه سه نفر را کشت و چندین نفر دیگر را زخمی کرد و سپس با شلیک مستقیم کشته شد. این دومین تیراندازی مرگبار در پایگاه‌های نظامی آمریکا طی یک هفته گذشته بود.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با او تماس گرفته و به او به دلیل قربانیان این حمله تسلیت گفته است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/286242/امتناع-آمریکا-از-“تروریستی”-خواندن-حادثه-تیراندازی-پایگاه-دریایی-فلوریدا
بستن   چاپ