پیام ویژه
سود هنگفت آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از جنگ و ناامنی در جهان
دوشنبه 18 آذر 1398 - 22:31:17
پیام ویژه - در صادرات سلاح در سطح جهان، شرکت‌های آمریکایی حرف نخست را می‌زنند. پنج شرکت بزرگ آمریکایی در صدر فروشندگان جنگ‌افزار در جهان قرار دارند.

به گزارش جام نیوز ، موسسه SIPRI (انستیتو بین المللی پژوهش‌های صلح استکهلم) گزارش سالانه خود مربوط به سال 2018 را منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، تجارت سلاح در سال 2018 نیز از رونق بسیاری برخوردار بوده است. سود و درآمد یکصد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار در سال گذشته میلادی مجددا افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش مجموعه فروش صد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار در سال 2018 بالغ بر 420 میلیارد دلار بوده است. بنابراین درآمد ناخالص این شرکت‌ها در سال 2018 در قیاس با سال پیش از آن، افزایشی بیش از چهار و نیم درصد داشته است.
پنج شرکت آمریکایی تولید جنگ‌افزار و از آن بین، شرکت بوئینگ در راس بزرگترین شرکت‌های تولید و فروش جنگ‌افزار در سطح جهان قرار دارند. بیش از یک سوم تجارت جنگ افزار در سطح جهان توسط این پنج شرکت آمریکایی صورت می‌گیرد.
برای نخستین بار از سال 2002 به این سو، پنج شرکت آمریکایی در صدر جدول بزرگترین شرکت‌های تولید کننده جنگ‌افزار قرار دارند.
شرکت لاکهید مارتین آمریکا در بین یکصد شرکت بزرگ تولید کننده جنگ‌افزار در صدر جدول قرار دارد. این شرکت در عرصه هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات فعالیت می‌کند. میزان فروش این شرکت در سال 2018 نسبت به سال پیش از آن رشدی بیش از پنج درصد داشته است.
شرکت بوئینگ نیز با فروشی بیش از 29 میلیارد دلار در ردیف دوم یکصد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار قرار دارد.
بازار فروش شرکت‌های تولید جنگ افزار اسرائیل نیز در سال گذشته میلادی از رونق بسیاری برخوردار بوده است. شرکت‌های اسرائیلی پس از شرکت‌های تولید سلاح کره جنوبی در سال 2018 بیشترین میزان رشد را داشته‌اند. میزان فروش جنگ افزار توسط اسرائیل در سال 2018 در قیاس با سال پیش از آن رشدی معادل هشت و شش دهم درصد داشته است.
میزان فروش تسلیحات شرکت‌های اروپایی نیز در سال گذشته افزایش یافته و به 102 میلیارد دلار رسیده است. در بین یکصد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار در سطح جهان، 27 شرکت اروپایی وجود دارند.
در بین کشورهای اروپایی، بریتانیا بیشترین میزان فروش جنگ افزار را دارد. پس از بریتانیا، فرانسه در تولید و فروش جنگ افزار بیش از سایر کشورهای اروپایی فعالیت داشته است.
در سال 2018 بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه سیپری، میزان فروش تسلیحاتی کشورهای روسیه، هند و آلمان در قیاس با سال پیش از آن کاهش داشته است.
106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/286909/سود-هنگفت-آمریکایی‌ها-و-اسرائیلی‌ها-از-جنگ-و-ناامنی-در-جهان
بستن   چاپ