پیام ویژه
دیک چنی: عقب‌نشینی آمریکا از خاورمیانه صرفا در راستای منافع ایران و روسیه خواهد بود
سه شنبه 19 آذر 1398 - 09:26:37
پیام ویژه - معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با بیان اینکه “جدایی و عقب‌نشینی آمریکا” از خاورمیانه صرفا در راستای منافع ایران و روسیه خواهد بود، به طور غیر مستقیم از تعهد دونالد ترامپ برای خارج‌سازی نیروهایش از این منطقه انتقاد کرد.
به گزارش گروه اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیک چنی، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گرچه تاکید داشت که دیگر در دولت حضور ندارد، اما سخنان او در دبی به سیاست‌های متعدد دونالد ترامپ اشاره داشت که شامل خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هم می‌شد.
بیشتر بخوانید: آمریکا چندین فرد و شرکت اروپایی را تحریم کرد
این معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تنها یک بار به نام دونالد ترامپ اشاره داشت و آن هم زمانی بود که او را بابت خروج از توافق ایران ستود. حمایت دیک چنی اما از واکنش نظامی قدرتمند در خاورمیانه، عمیقا با وعده‌های ترامپ برای خارج کردن آمریکایی‌ها از آنچه او “شن‌های آغشته به خون” خاورمیانه توصیف کرد، در تضاد است.
چنی در “گردهمایی استراتژی عرب” گفت: «روسیه همواره آماده به کار است تا خلاءهای قدرت را پر کند. با چنین اتفاقی بود که نیروهای روسیه به محض خارج شدن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه وارد آنجا شدند. خلاصه آن داستان هنوز آشکار نشده این است؛ هیچکس از آن به عنوان بهترین اوقات ما یاد نخواهد کرد.»
بیشتر بخوانید: آمریکا: مایل به گفتگو با ایران در خصوص مابقی زندانیان هستیم
این سیاستمدار پیشین آمریکا گفت، علاوه بر دیگر چالش‌ها از جانب گروه‌های افراطی مانند القاعده و داعش، نمایش “انفعال می‌تواند خطرناک‌تر از اقدام” باشد. چنی افزود: «برخی نیروهای به شدت بدنهاد در خاورمیانه هستند، علاوه بر نفوذهای مختل‌کننده از خارج. جدایی و عقب‌نشینی واژه دیگری برای باقی گذاشتن تمام قدرت برای آن‌هاست.»
دیک چنی همچنین ناتو را “نیرومندترین ائتلاف در تاریخ” توصیف کرد. او بدون اشاره به انتقاد ترامپ از این ائتلاف گفت: «این سیستم پسا جنگ چنان بنیادین بوده است که سال به سال به شدت اهمیت داشته است که کدام احزاب سیاسی قدرت را در دست می‌گرفتند.»
بیشتر بخوانید: اردوغان: با روسیه گفت‌وگو می‌کنیم تا لیبی سوریه دیگری نشود

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/287006/دیک-چنی--عقب‌نشینی-آمریکا-از-خاورمیانه-صرفا-در-راستای-منافع-ایران-و-روسیه-خواهد-بود
بستن   چاپ