پیام ویژه
حامد کرزای: آمریکا برای گسترش فساد در افغانستان تلاش کرده است
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 07:49:52
پیام ویژه - رئیس‌جمهور سابق افغانستان درباره افشاگری واشنگتن پست درباره جنگ افغانستان گفت آمریکا بدون هیچ پاسخگویی با صرف صد‌ها میلیون دلار طی 2 دهه گذشته، به گسترش فساد در افغانستان تلاش است.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، به نقل از آسوشیتدپرس، حامد کرزای، رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه‌ای درباره افشاگری واشنگتن پست در اسناد تازه منتشر شده درباره جنگ افغانستان اعلام کرد واشنگتن بدون هیچ پاسخگویی با صرف صد‌ها میلیون دلار طی دو دهه گذشته، به گسترش فساد در افغانستان تلاش است.
این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه اسناد رسمی محرمانه‌ای درباره جنگ افغانستان را منتشر کرد که نشان می‌دهد همه دولت‌های آمریکا برای توجیه جنایات خود در افغانستان درباره واقعیات جنگ در این کشور دروغ گفته‌اند.
این روزنامه نوشت، فرماندهان عالی رتبه نظامی و سیاسی، در اطلاع رسانی از روند جنگ در افغانستان، سعی می‌کردند همه چیز را مناسب جلوه دهند حال آنکه می‌دانستند این سخنان، به دور از واقعیت است، اما باز هم سعی می‌کردند آن بخش از دلایلی را که ثابت می‌کرد پیروزی در این جنگ ممکن نیست، مخفی نگه دارند.
حامد کرزای گفت: «دولت‌های آمریکا جامعه را درباره جنگ در افغانستان گمراه کردند. این اسناد که روزنامه واشنگتن پست به آن‌ها دست پیدا کرده است، شکایت‌های دیرینه او را درباره مخارج آمریکا تایید می‌کند.»
رئیس‌جمهور سابق افغانستان همچنبن گفت: «آمریکا صد‌ها میلیون دلار را در جنگ با تروریسم خرج کرد، این پول به سمت پیمانکار‌ها و شرکت‌های امنیتی خصوصی سرازیر شد و این موضوع گسترش فساد را به همراه آورد. در این زمینه هیچ پاسخگویی وجود نداشت.»
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/287424/حامد-کرزای--آمریکا-برای-گسترش-فساد-در-افغانستان-تلاش-کرده-است
بستن   چاپ