پیام ویژه
خداحافظی مقتدی صدر از شبکه‌های اجتماعی
شنبه 23 آذر 1398 - 02:35:28
پیام ویژه - صالح محمد العراقی، اصلی‌ترین بازتاب‌دهنده نظرات و بیانیه‌های مقتدی صدر در فیسبوک با انتشار پیامی از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، «صالح محمد العراقی»، نزدیک‌ترین شخصیت مجازی به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و اصلی‌ترین بازتاب‌دهنده نظرات و بیانیه‌های او در فیسبوک ساعاتی پیش با انتشار پیامی از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد.

همزمان گفته می‌شود حساب‌های کاربری العراقی در تلگرام و توییتر نیز بسته شده است.
برخی منابع می‌گویند خداحافظی ناگهانی العراقی از فضای مجازی به این علت است که جریان‌های سیاسی عراق بر سر نخست‌وزیری «محمد شیاع السودانی» به توافق رسیده‌اند.
بیشتر بخوانید:
حمله تروریستی علیه فرزند یکی از رهبران جریان صدر در بغداد آیت‌الله سیستانی: معترضان صف خود را از آشوبگران جدا کنند/ دشمنان درصدد بازگشت دیکتاتوری به عراق هستند العراقی پیش از این با انتشار بیانیه‌هایی با نامزدی السودانی برای نخست‌وزیری عراق مخالفت کرده بود.
این در حالی است که دفتر مقتدی صدر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد رهبر جریان صدر دستور داده به جز «مؤسسه مرقد شهید محمد صدر، دفتر ویژه شهید محمد صدر، و گروه سرایا السلام» تمام نهاد‌های وابسته به جریان صدر به مدت یک سال بسته شود.
با نزدیک‌شدن به پایان مهلت قانونی (27 آذر) برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، برای معرفی نخست‌وزیر جدید در این کشور، برخی رسانه‌ها روز جمعه اعلام کردند با توجه به توافق جریان‌های سیاسی عراق، «محمد شیاع السودانی»، شانس اول جانشینی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی خواهد بود.
استعفای سودانی از حزب الدعوه و «ائتلاف دولت قانون» (با رهبری نوری المالکی) گمانه‌زنی رسانه‌ها را بیشتر تقویت می‌کند.
«حیدر العبادی»، نخست‌وزیر پیشین، «عزت علی حسن الشابندر»، نماینده پیشین پارلمان، «علی الشکری»، مشاور ارشد ریاست جمهوری عراق، و «ابراهیم بحرالعلوم» وزیر اسبق نفت نیز از دیگر اسامی بودند که طی روز‌های گذشته به عنوان جانشین احتمالی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی در رسانه‌های عراق مطرح شده‌اند.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/288410/خداحافظی-مقتدی-صدر-از-شبکه‌های-اجتماعی
بستن   چاپ