پیام ویژه
اخراج محرمانه دو دیپلمات چینی!
يکشنبه 24 آذر 1398 - 21:48:51
پیام ویژه - روزنامه «نیویورک‌ تایمز» گزارش داد که آمریکا دو دیپلمات چینی را سپتامبر امسال، محرمانه از خاک این کشور اخراج کرده است.

به گزارش جام نیوز ، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که دولت آمریکا پائیز سال جاری دو دیپلمات چینی را به ظن جاسوسی اخراج کرده است.
بنا به این گزارش، این دو دیپلمات چینی با خودرو وارد یک پایگاه نظامی حساس آمریکا در ایالت ویرجینیا شده بودند.
در گزارش نیویورک تایمز به نقل از شش منبع آگاه آمده که آمریکا یکی از دیپلمات های اخراج شده را یک افسر اطلاعاتی می داند که تحت پوشش دیپلمات فعالیت می کرده است. این دو دیپلمات چینی هنگام ورود به پایگاه نظامی آمریکا در ایالت ویرجینیا به همراه همسران خود بودند.
آنها پس از ورود به پایگاه در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) از دست کارکنان این مرکز که آنها را دنبال می کردند، فرار کردند. این دو دیپلمات چینی و همسرانشان تنها هنگامی مجبور به توقف خودروی خود شدند که یک خودروی آتش نشانی مسیر حرکت آنها را مسدود کرد.
این حادثه نگرانی مقامات آمریکایی از افزایش فعالیت های جاسوسی چین در داخل خاک آمریکا را افزایش داده است. مسئولان اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور هستند که فعالیت های جاسوسی چین در مقطع کنونی در مقایسه با دیگر کشورها بزرگترین تهدید جاسوسی برای واشنگتن محسوب می شود.
اخراج دیپلمات های چینی از آمریکا به ظن جاسوسی در بیش از 30 سال گذشته بی سابقه محسوب می شود.
یک مقام آمریکایی به نیویورک تایمز گفته است که مقامات چین نسبت به گذشته به شکلی جسورانه تر و به طور سرزده با گذرنامه های دیپلماتیک به مراکز تحقیقاتی و دولتی در داخل آمریکا می روند. این مقام آمریکایی افزوده که نفوذ دو دیپلمات چینی به داخل یک پایگاه نظامی نمونه ای قابل توجه از حوادث مشابه است.
106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/289185/اخراج-محرمانه-دو-دیپلمات-چینی!
بستن   چاپ