پیام ویژه
توافق بزرگ چین برای سرمایه گذاری عراق
سه شنبه 10 دي 1398 - 13:35:50
پیام ویژه - مشاور مالی نخست وزیر عراق گفت که با آغاز اجرای توافقات عراق و چین، شرکت های چینی اجرای دو پروژه بزرگ در حوزه انرژی را که تا کنون متوقف مانده بود ازسر گرفته اند.

به گزارش جام نیوز ، «مظهر محمد صالح» مشاور امور مالی نخست وزیر عراق، گفت که شرکت های چینی اجرای دو پروژه بزرگ در حوزه انرژی در عراق را از سر گرفته اند.
به گفته صالح، با آغاز اجرای توافقات عراق و چین، شرکت های چینی اجرای دو پروژه بزرگ در حوزه انرژی را که تا کنون متوقف مانده بود ازسر گرفته اند.
وی روز دوشنبه (30 دسامبر) در گفت وگو با خبرگزاری العراقیه گفت: «توافق بین عراق و چین از 1 اکتبر 2019 وارد مرحله اجرا شده و به محض اغاز صادرات نفت و واریز مبلغ به حساب مشترک، این مبلغ برای اجرای طرح های بزرگ هزینه خواهد شد».
براساس این توافقات عراق روزانه 100 هزار بشکه نفت به چین صادر می کند و دربرابر، چین پروژه های بزرگ عمرانی در عراق اجرا می کند.
صالح گفت که مجموعه ای از طرح های مهم در زمینه زیر ساخت ها علی الخصوص ساخت مدارس و شبکه های آبرسانی و کشاورزی و سایر طرح های صنعتی در ضمن تصویب بودجه سال 2020 قرار خواهد گرفت.
وی افزود که طرف چینی طی این قرار داد، تسهیلاتی را برای کمک به این طرح به میزان 10 ملیارد دلار به عراق تقدیم کرده است و افزود این مبلغ بر حسب توافق بین چین و عراق برای فروش نفت به مدت 20 سال قابل افزایش است.
میدل ایست نیوز

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/296608/توافق-بزرگ-چین-برای-سرمایه-گذاری-عراق
بستن   چاپ