پیام ویژه
روایت فرمانده آمریکایی پایگاه «عین الاسد» از حمله موشکی ایران
سه شنبه 24 دي 1398 - 09:10:43
پیام ویژه - موشک باران هفته گذشته سپاه پاسداران با قصد کشتن سربازان آمریکایی شلیک و هدف گیری شده بودند.

به گزارش جام نیوز ، سرهنگ تیم گارلند از فرماندهان ارشد نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد عراق در گفتگو با واشنگتن پست: موشک باران هفته گذشته سپاه پاسداران با قصد کشتن سربازان آمریکایی شلیک و هدف گیری شده بودند.
حمله ایران در مجموع یک ساعت و نیم طول کشید و میان دو موج موشک های رسیده به قرار گاه 15 دقیقه فاصله بوده است.
رادارها اولین حمله موشکی بالستیک ایران را دقایقی قبل از ساعت 1:30 بامداد چهارشنبه تشخیص دادند و پس از آن، بلندگوهای پایگاه به سرعت شروع به پخش آژیر خطر کردند.
نظامیان آمریکایی عین الاسد می گویند این 15 دقیقه فاصله می توانسته با این نیت تنظیم شده باشد که در صورت بیرون آمدن سربازان پس از دور اول اصابت موشک ها تعداد بیشتری از آنها در دور دوم کشته شوند.
این روزنامه در ادامه به نقل از شاهدان عینی می نویسد: با اصابت هر موشک بالستیک ایران به این پایگاه، آسمان منطقه تا شعاع چند کیلومتر روشن می‌شد.
دهها سرباز نیز در مصاحبه با این روزنامه در توصیف این حمله اعلام کردند که با اصابت هر موشک احساس می‌کردند که هوا [از شدت انفجار] کمی گرمتر می‌شود.
به نوشته واشنگتن پست: برای پرسنل نظامی مستقر در عین‌الاسد، حمله موشکی ایران بدترین سناریوی ممکن بود؛ تا جاییکه آنها را مجبور کرد نیروها را به سرعت به سمت پناهگاه‌های زیرزمینی صدام هدایت کنند.
در برخی نقاط پایگاه عین‌الاسد، درب ساختمان‌ها از شدت انفجار به داخل زمین فرو رفته بود و ساختمان‌های پیش‌ساخته نیز به یک "جسد فلزی غیرقابل شناسایی" تبدیل شده بودند.
خورشید که طلوع کرد هنوز بسیاری از نیروهای نظامی آمریکا در پناهگاه بودند. برخی نیز از بیم حمله زمینی، تمام شب را در فضای آزاد سپری کرده بودند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/302159/روایت-فرمانده-آمریکایی-پایگاه-«عین-الاسد»-از-حمله-موشکی-ایران
بستن   چاپ