پیام ویژه
تشدید اقدامات دولت آمریکا علیه دانشجویان ایرانی
چهارشنبه 25 دي 1398 - 20:26:49
پیام ویژه - روزنامه انگلیسی گاردین خبر می‌دهند که روند بازگرداندن دانشجویان ایرانی دارای ویزای معتبر آمریکا از مبادی ورودی فرودگاه‌های این کشور افزایش یافته است.

به گزارش جام نیوز ، نشریه گاردین می‌نویسد که یافته‌های خبرنگارانش نشان می‌دهد که از ماه اوت گذشته (حدود 5 ماه پیش) دست‌کم ده دانشجوی ایرانی دارای روادید معتبر به محض ورود به فرودگاه‌های ایالات متحده به ایران بازگردانده یا دیپورت شده‌اند.
گاردین می‌گوید جدیدترین مورد از این دیپورت‌ها مربوط به سوم ژانویه جاری (13 دی‌ماه) است.
این نشریه می‌نویسد که هفت نفر از این ده دانشجو به فرودگاه بین المللی لوگان در بوستون پرواز کرده بودند و برخی از این دانشجویان از تخلف و بدرفتاری مأموران اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در آن فرودگاه خبر می‌دهند.
این خبرها در حالی منتشر می‌شود که ایرانیان دارای روادید دانشجویی از ممنوعیت سفر دولت ترامپ معاف هستند؛ ممنوعیتی که اکثر ایرانیان را از سفر به آمریکا منع می‌کند.
دانشجویان ایرانی در حالی به ایران بازگردانده‌ شده‌اند که قبلاً یک روند طولانی تأیید روادید خود از سوی ادارات مختلف آمریکایی را پشت سر گذاشته بودند.
رادیو ملی آمریکا، ان‌پی‌آر، نیز هفته گذشته در گزارشی از قول گروه‌های کمک حقوقی نوشت که طی آخرهفته گذشته حدود 200 ایرانی‌-آمریکایی در گذرگاه مرزی «پیس آرچ» (طاق صلح) واشینگتن با معطلی‌های 12 ساعته روبه‌رو شده‌اند.
به گفته ان‌پی‌آر، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید که نظارت امنیتی را در مبادی ورودی افزایش داده است، اما تأکید می‌کند که هیچ دستورالعملی از دفتر مرکزی خود برای بازداشت ایرانیان آمریکایی به دلیل کشور مبدأ آنها دریافت نکرده است.
دو روز پیش از آن روزنامه نیویورک‌تایمز نیز نوشت که بیش از 60 نفر از مسافران ایرانی و ایرانی‌-آمریکایی، که بسیاری از آنها از سفرهای کاری یا تعطیلات به آمریکا بازمی‌گشتند، روز شنبه، 14 دی، در گذرگاه «پیس آرچ» واشینگتن با سؤالات مأموران در مورد دیدگاه‌ها و گرایش‌های سیاسی خود مواجه شدند.
این روزنامه می‌نویسد که به گفته مقامات دولت، اکثر مسافران پس از بررسی‌های دقیق آزاد شدند اما وکلا می‌گویند که از ورود برخی از آنها به آمریکا جلوگیری شده است.
106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/302796/تشدید-اقدامات-دولت-آمریکا-علیه-دانشجویان-ایرانی
بستن   چاپ