پیام ویژه
نگاه منفی و عدم اعتماد به ترامپ در کشورهای مختلف +عکس
چهارشنبه 25 دي 1398 - 22:17:34
پیام ویژه - دونالد ترامپ افکار عمومی را در آمریکا دوقطبی کرده اما در خارج از این کشور چه وضعی دارد؟ مرکز تحقیقات پیو اخیرا گزارشی منتشر کرده که حاوی نظرات مردم جهان درباره رئیس‌جمهور آمریکاست.

به گزارش جام نیوز ، مرکز پیو بنگاه نظرسنجی مستقلی است که در آمریکا فعالیت می‌کند. آن‌ها در فاصله ماه مه و اکتبر سال گذشته نظرات 37 هزار نفر در 33 کشور مختلف را بررسی کردند. این نظرسنجی پیش از صدور دستور ترامپ برای ترور سردار شید سپهبد قاسم سلیمانی صورت گرفته است.
تنها 29 درصد کشورهایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند نسبت به ترامپ اظهار اعتماد و اطمینان کرده‌اند، نسبتی که از زمان شروع دوره ریاست‌جمهوری او در سال 2017 فرق چندانی نکرده است.
این مرکز اشاره می‌کند که این عدم اطمینان تا حدودی ریشه در مخالفت با سیاست خارجی ترامپ دارد.
سیاست‌های او در زمینه تعرفه‌های تجاری، مسائل اقلیمی، مسائل مهاجرتی و ایران عمدتا در سراسر دنیا با عدم محبوبیت همراه است.

به گزارش مرکز پیو "نگاه ستایش‌آمیز به آمریکا با آغاز ریاست ترامپ کاهش پیدا کرد و همچنان به میزان قابل توجهی کمتر از زمان اوباماست."
نگاه‌ها به آمریکا در مکزیک، خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر منفی است. از هر پنج شهروند ترکیه تنها یک نفر نگاه مثبتی به ایالات متحده دارد.
نگاه ها به سیاست خارجی ترامپ هم در مقایسه با اسلافش منفی است.

106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/302887/نگاه-منفی-و-عدم-اعتماد-به-ترامپ-در-کشورهای-مختلف--عکس
بستن   چاپ