پیام ویژه
چرا ایران‌ستیزان از نگرانی پدر سرباز آمریکایی برآشفتند؟! +پاسخ به اشکالات
پنجشنبه 26 دي 1398 - 16:05:35
پیام ویژه - پس از انتشار ویدیوی گفت و گوی تلفنی پدر یکی از سربازان حاضر در پایگاه آمریکایی عین الاسد با شبکه C-SPAN آمریکا در فضای مجازی، برخی از رسانه ها و کاربران ضدایرانی اشکالاتی را در خصوص مکالمه تلفنی مطرح کرده اند که پایگاه خبری-تحلیلی جام نیوز به عنوان یکی از رسانه های منتشر کننده خود را ملزم به پاسخگویی می‌داند.

به گزارش جام نیوز ، ساعاتی پیش ویدیویی از گفت و گوی تلفنی پدر یکی از سربازان حاضر در پایگاه آمریکایی عین الاسد با شبکه C-SPAN آمریکا منتشر شد که در این مکالمه، فرد مذکور، بی اطلاعی چند روزه خود از فرزندش پس از حمله هوایی سپاه پاسداران را ابراز می کند.
پس از انتشار این ویدیو در فضای مجازی، برخی از رسانه ها و کاربران ضدایرانی اشکالاتی را در خصوص مکالمه تلفنی مطرح کرده اند که پایگاه خبری-تحلیلی جام نیوز به عنوان یکی از رسانه های منتشر کننده خود را ملزم به پاسخگویی می‌داند.
اشکال اول: جعل و صداگذاری
پایگاه خبری-تحلیلی جام نیوز با هدف پایش دقیق رسانه های ماهواره ای فارسی و غیر فارسی زبان پای به عرصه رسانه ای کشور گذاشته و وظیفه خود دانسته تا رسالت کاری خود را به نحو احسن انجام دهد.
با این وجود لازم به توضیح است که فیلم مذکور ابتدا شب گذشته در میان صفحات اجتماعی و یوتیوب کاربران عرب زبان و همچنین سایت های عربی منتشر شده و سپس یکی از کانال های تلگرامی داخلی آن رامنتشر کرده و پس از آن پایگاه خبری تحلیلی جام نیوز با بررسی آرشیو شبکه آمریکایی C-SPAN و اطمینان از وجود گفت و گوی تلفنی مذکور در برنامه WASHINGTON JOURNAL اقدام به انتشار کرده است.



انتشار ویدیوی مذکور در رسانه های عربی
فایل کامل برنامه واشنگتن ژورنال در شبکه C-SPAN آمریکا نیز در اختیار خوانندگان محترم قرار داده می شود.
اشکال دوم: تماس گیرنده فردی ایرانی است!
برخی از رسانه های ایران ستیز پس از انتشار سخنان پدر سرباز آمریکایی مدعی شده اند که شبکه آمریکایی C-SPAN به دلیل تمایلات حزبی خود چنین تماس هایی را برای تخریب جمهوری خواهان و دونالد ترامپ منتشر کرده و حتی تماس گیرنده لهجه ای ایرانی داشته است!
در ابتدا باید گفت شبکه C-SPAN از جمله شبکه های مهم ایالات متحده و تلویزیون اختصاصی کنگره آمریکا محسوب می شود که سابقه دهه ها فعالیت داشته و بسیاری از جلسات کنگره و مجلس نمایندگان را به صورت زنده پخش می کند و مخاطبان فراوانی در این کشور دارد.
از طرفی با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بدیهی است که چنانچه فردی از ایران با این تلویزیون آمریکایی تماس گیرد، قطعا دست اندرکاران برنامه متوجه شده و آنتن زنده را در اختیار یک فرد ایرانی قرار نخواهند داد!
در خصوص لهجه فرد تماس گیرنده نیز بایست گفت که ایالات متحده از جمله کشورهای مهاجرپذیر است و افراد زیادی با ملیت های مختلف همچون مکزیکی، آفریقایی، آمریکای جنوبی و ... به آمریکا مهاجرت می کنند.
از جمله راه های دریافت اقامت برای مهاجران عضویت در ارتش آمریکاست و لهجه پدر سرباز آمریکایی حاضر در عین الاسد را با توصیفات فوق می توان طبیعی دانست.
همچنین لازم به ذکر است که پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین الاسد، هر دو طیف سیاسی آمریکا یعنی دموکرات ها و جمهوری خواهان، به جهت حفظ هیمنه نظامی بر تلاف این حمله موشکی سرپوش گذاشته اند -همانگونه که مدتی پیش نیویورک تایمز در مطلبی اذعان کرد جمهوری خواهان و دموکرات ها برای حفظ منافع ملی آمریکا متحد هستند- و سیاست های شبکه آمریکایی سی اسپن هم در این راستا دنبال می شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/303044/چرا-ایران‌ستیزان-از-نگرانی-پدر-سرباز-آمریکایی-برآشفتند؟!--پاسخ-به-اشکالات
بستن   چاپ