پیام ویژه
معامله قرنِ ترامپ؛ اما حالا چرا؟!
شنبه 5 بهمن 1398 - 19:43:27
پیام ویژه - دونالد ترامپ، روز پنجشنبه اعلام کرد جزئیاتی را درباره رویکرد معامله قرن آشکار خواهد کرد؛ اما چرا بعد از دو سال ترامپ قصد رونمایی از طرح خود دارد؟

به گزارش جام نیوز ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که دو سال پیش از طرح خود برای صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در خاورمیانه سخن گفته بود، روز پنجشنبه اعلام کرد جزئیاتی را درباره رویکرد این طرح آشکار خواهد کرد؛ اما چرا بعد از دو سال ترامپ قصد رونمایی از طرح خود دارد؟
دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دوستان نزدیک اند؛ هر دو هم در خانه مشکل دارند؛ ترامپ احتمالا می‌خواهد حواس‌ همه را از دادگاه استیضاحش پرت کند و نتانیاهو هم از دو ماه پیش به فساد مالی متهم شده است. هر دوی آنها مدعی شده‌اند هیچ تخلفی نکرده‌اند.
ترامپ چندبار اجرای طرح خاورمیانه خود را به تعویق انداخته تا مشکلی در انتخابات نتانیاهو پیش نیاید اما حالا ترامپ خود در مقطع حساس پیش از انتخابات است و نمی‌ارزد که صبر پیشه کند تا معلوم شود نخست‌وزیر بعدی اسرائیل کیست و چه می‌خواهد.
معامله یا توافق قرن طرحی است چند ده برگی که کلیات سیاسی آن تاکنون سری مانده است.
آخرین گفتگوهای صلح اسرائیل و فلسطین در سال 2014 به بن‌بست رسید؛ آن‌هم در حالی که موانعی نظیر توسعه شهرک‌های اسرائیلی و بی‌اعتمادی طولانی‌مدت، سختی مذاکره را دو چندان کرده‌ است.
106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/306309/معامله-قرنِ-ترامپ؛-اما-حالا-چرا؟!
بستن   چاپ