پیام ویژه
شیوع ویروس «کرونا» شتاب بیشتری گرفت
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 11:03:37
پیام ویژه - شی جین‌‌پینگ، رئیس جمهور چین، پس از شرکت در یک نشست ویژه دولت در نخستین روز سال نو چینی، اخطار داده است که انتشار ویروس تازه کرونا درحال شتاب گرفتن است.

به گزارش جام نیوز ، شی جین‌‌پینگ، رئیس جمهور چین، پس از شرکت در یک نشست ویژه دولت در نخستین روز سال نو چینی، اخطار داده است که انتشار ویروس تازه کرونا درحال شتاب گرفتن است.
به گزارش تلویزیون دولتی چین آقای شی به مقام های ارشد دولت گفت که کشور "با وضعیت ناگواری" روبروست.
ویروس جدید از نوع کرونا از زمانی که کشف آن در شهر ووهان گزارش شد حدود 1400 نفر را آلوده کرده و باعث مرگ حداقل 41 نفر شده است.
از روز یکشنبه خروج وسایل نقلیه شخصی از محله های مرکزی ووهان - منبع شیوع - ممنوع شد.
روزنامه "خلق" چین گزارش داد که یک بیمارستان اورژانسی دوم ظرف چند هفته برای بستری کردن 1300 بیمار تازه در ووهان احداث خوهد شد. پیشتر اجرای طرح ساخت یک بیمارستان هزار تختخوابی در آنجا شروع شده بود.
همزمان کری لم، رئیس اجرایی هنگ کنگ، در پی انتشار ویروس مرگبار کرونا وضعیت اضطراری در بالاترین سطح اعلام کرده و تعطیلات سال نو مدارس افزایش یافته است.
مواردی از ابتلا به این ویروس در اروپا، آمریکا و همچنین کشورهای آسیایی گزارش شده است.
در استرالیا، ابتلای 4 نفر تایید و گفته شده که همگی این افراد از سفر به استان ووهان چین بازگشته بودند.
مقامات بهداشتی بریتانیا به همراه نیروهای مرزی در تلاشند تا دو هزار مسافری را که در دو هفته گذشته به شهر ووهان رفت و آمد داشتند، ردیابی کنند.
در ووهان مرکز اصلی انتشار این ویروس، تردد تمامی خودروهای غیرضروری در چارچوب تلاش‌ها برای توقف گستردگی این ویروس ممنوع شده است.
ارتش چین به کمک مبتلایان در استان هوبئی آمده است. اکثر این افراد از ساکنان استان هوبئی بودند. شهر ووهان در همین استان واقع است.
از جمله قربانیان این ویروس پزشکی بود که مبتلایان را درمان می‌کرد. مقامات درخواست ماسک و تجهیزات پزشکی بیشتری برای مقابله با این ویروس کردند.
در همین حال خبرگزاری فرانسه از افزایش ممنوعیت سفر در شهرهای دیگر چین گزارش داده که حدود 56 میلیون نفر را در بر می‌گیرد.
این روزها چینی‌ها در حال برگزاری مراسم جشن سال نو خود هستند که یکی از مهمترین روزهای این کشور است.
نسل تازه ویروس کرونا چیست و چقدر خطرناک است؟
این ویروس در حال حاضر به اروپا نیز رسیده است و ابتلا 3 نفر به آن در فرانسه تایید شده است.
وزیر بهداشت فرانسه دیروز گفت که اولین مبتلا به این ویروس در منطقه بوردو در جنوب غربی فرانسه بوده و دو مورد دیگر در محدوده شهر پاریس بوده است.
رسانه‌های چینی گفته‌اند که قرار است یک بیمارستان هزار تخت خوابی تا شش روز دیگر آماده شود و در حال حاضر عملیات عمرانی آن به سرعت در حال انجام است.
یک رسانه محلی گفته است که این پروژه می‌تواند "موجب حل شدن کمبود تخت بیمارستانی" شده و "یک بیمارستان سریع و کم هزینه" است.
داروخانه‌ها در ووهان با کمبود دارو و مواد اولیه روبرو شده‌اند و بیمارستان‌های این شهر پر از مردم عصبی، نگران از بیماری است.
عامل این بیماری که نسل ناشناخته ای از ویروس کرونا است، نخستین بار در شهر ووهان، استان هوبئی چین مشاهده شد. در حال حاضر، دولت چین محدودیت های شدیدی را بر رفت و آمد و حضور در مراکز اجتماعی در چند شهر این استان به اجرا گذاشته تا از انتقال بیماری به نقاط دیگر جلوگیری به عمل آورد.
سفارت ایران در چین نیز به شهروندان ایرانی مقیم چین خواسته است به هشدارها و رهنمودهای بهداشتی و پزشکی مقامات آن کشور توجه کنند و از حضور در اماکن پرتردد اجتناب کنند. همچنین به ایرانیانی که در صدد سفر به چین هستند توصیه کرده است که قبل از پرواز به آن کشور، وضعیت بهداشتی شهر مقصد خود را بررسی کنند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/306532/شیوع-ویروس-«کرونا»-شتاب-بیشتری-گرفت
بستن   چاپ