پیام ویژه
یادداشت؛
پرسشی درباره نسبت ظریف با قاسم سلیمانی!؟
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 17:58:13
پیام ویژه - از زاویه منافع ملی این ابهام جدی مطرح است که وقتی امریکایی‌ها نقاب جنتلمنی را کنار نهاده و در چهره تروریست فرودگاه بغداد با ایرانیان رودررو شده‌اند، اصرار به گشودن باب مذاکره با کدام عقلانیت سیاسی همخوان است؟!

به گزارش جام نیوز ، ابراز آمادگی چندباره محمدجواد ظریف برای مذاکره با امریکا و منوط کردن آن به لغو تحریم‌ها در گفتگو با نشریه آلمانی "اشپیگل"، هم با واکنش تمسخرآلود ترامپ همراه شد و هم موجی از انتقاد داخلی را به همراه داشت.
منتقدان داخلی وزیر امور خارجه با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی که ملتی را داغدار کرده است، از ظریف می‌پرسند که فارغ از نهی صریح رهبری، چگونه می‌تواند با قاتل فرمانده محبوب ایرانی وارد گفتگو شود؟!
سوای جنبه عاطفی ماجرا، از زاویه منافع ملی این ابهام جدی مطرح است که وقتی امریکایی‌ها به‌دنبال خصومت 40 ساله، پاره کردن برجام، تشدید فشار تحریمی و... نقاب جنتلمنی را کنار نهاده و در چهره تروریست فرودگاه بغداد با ایرانیان رودررو شده‌اند، اصرار به گشودن باب مذاکره با کدام عقلانیت سیاسی همخوان است؟!
در این رابطه بد نیست نگاهی به نشریه سلطنت طلب "کیهان لندن" بیندازیم که نوشته است:
[شهید] قاسم سلیمانی و مریدانش اصلی‌ترین مانع در برابر موافقان داخلی مذاکره با امریکا بودند؛ به‌ویژه آنکه ترامپ اصرار دارد در توافق جدید، علاوه بر ممنوعیت دائمی فعالیت‌های اتمی از سوی جمهوری اسلامی، مسائل موشکی و منطقه‌‌ای هم بر اساس 12 شرط گنجانده شود. اکنون با حذف سلیمانی، این احتمال که شرایط مذاکره فراهم شود، کم نیست.
وقتی اپوزیسیون برانداز هم این تقابل و ناهمخوانی را دریافته و به آن تصریح دارد، خوب است که جناب ظریف تکلیف خود را با مکتب شهید سلیمانی روشن کند؛ شهیدی که آقای دیپلمات بارها از دوستی با او مفتخرانه سخن گفته است!
به‌نظر می‌رسد زمان برای وزیر محترم امور خارجه تنگ است و او باید هرچه سریعتر در خصوص تناقض مورد اشاره، به افکارعمومی ـ که سخت جریحه‌دار شده‌ ـ توضیح دهد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/306674/پرسشی-درباره-نسبت-ظریف-با-قاسم-سلیمانی!؟
بستن   چاپ