پیام ویژه
عصبانیت کهنه سربازان آمریکایی از سخنان ترامپ
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 17:59:48
پیام ویژه - گروهی از کهنه سربازان ارتش آمریکا خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ به دلیل سخنانش در مورد آسیب مغزی تعدادی از نظامیان این کشور در عراق شدند.

به گزارش جام نیوز ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس گفته بود که آسیب مغزی سربازان آمریکایی در عراق «جدی» نیست. دونالد ترامپ در پاسخ به پرسشی در این مورد تاکید کرده بود که آسیب وارد شده به مصدومان «در حد سردرد» است.
ویلیام اشمیتز، مسئول گروه «کهنه سربازان جنگ های خارجی» در آمریکا گفت که این گروه «انتظار دارد تا رئیس جمهوری به خاطر سخنان گمراه کننده اش از مردان و زنانی که عضو ارتش هستند، عذرخواهی کند.»
منتقدان سخنان روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا، بر این باور هستند که وی با اظهارات خود تلاش کرده است تا آسیب مغزی نظامیان این کشور را کم اهمیت جلوه دهد.
هنگامی که دونالد ترامپ روز چهارشنبه این سخنان را بیان می کرد، خبر آسیب دیدگی تنها 11 نظامی آمریکایی منتشر شده بود. این در حالی است که پنتاگون پس از این سخنان رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که شمار نظامیانی که در حمله موشکی ایران صدمه مغزی دیدند، 34 نفر است.
دونالد ترامپ یک روز پس از حمله موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق اعلام کرده بود که هیچ کس در این حمله کشته یا مجروح نشده است!
کاخ سفید تاکنون به درخواست گروه «کهنه سربازان جنگ های خارجی» برای عذرخواهی دونالد ترامپ واکنشی نشان نداده است.
گروه «کهنه سربازان جنگ های خارجی» آمریکا یک میلیون و 600 هزار عضو دارد. بسیاری از سیاستمداران برجسته تاریخ آمریکا از جمله تئودور روزولت، هری ترومن، دوایت آیزنهاور، جان کندی، لیندون جانسون، جرالد فورد، جورج بوش پدر، ال گور و رابرت کندی از اعضای این گروه بودند.
106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/306680/عصبانیت-کهنه-سربازان-آمریکایی-از-سخنان-ترامپ
بستن   چاپ