پیام ویژه
مسکو در حال بررسی پیشنهاد تعمیق کاهش اوپک و غیراوپک است
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 16:29:46
پیام ویژه - روسیه اعلام کرد که با زیر نظر داشتن آثار ویروس کرونا، پیشنهاد کمیته فنی اوپک و متحدانش را برای تعمیق کاهش تولید بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه (23 بهمن‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه پیشنهاد کمیته فنی اوپک و متحدانش را با دقت بررسی می‌کند.
کمیته فنی مشترک اوپک و متحدانش (JTC) پیشنهاد داده بود که افزون بر تمدید توافق پیشین اوپک و متحدانش مبنی بر کاهش عرضه نفت تا پایان سال 2020 میلادی، برای از بین بردن آثار منفی ویروس کرونا بر میزان تقاضای جهانی نفت خام، میزان کاهش تولید تشدید شود.
این کمیته هفته گذشته پیشنهاد اولیه‌ای برای کاهش 600 هزار بشکه دیگر از تولید این کشورها ارائه کرد.
نواک همچنین گفت: روسیه تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بازارهای جهانی انرژی را به دقت بررسی می‌کند.
وی در این بیانیه افزود: شرایط بسیار ناپایدار است.
به گزارش شانا، اوپک و دیگر متحدان این سازمان موسوم به «اوپک پلاس» در نشست عادی 177 اعضای اوپک و هفتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک در آذرماه امسال توافق کرده بودند از یکم ژانویه سال 2020 میلادی روزانه 503 هزار بشکه از تولید خود بکاهند.
سهم اعضای اوپک در توافق برای تعمیق کاهش تولید نفت روزانه 372 هزار بشکه و سهم کشورهای غیرعضو اوپک 131 هزار بشکه بوده است، بر این اساس 10 عضو اوپک باید روزانه یک میلیون و 170 هزار بشکه از تولید خود بکاهند، ایران، لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش عرضه مستثنا شده‌اند.
زمان برگزاری صدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» در بیانیه پایانی نشست‌ وزارتی 177 اوپک و هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک در دسامبر 2019، روزهای پنجم و ششم مارس (15 و 16 اسفندماه) تعیین شده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/314013/مسکو-در-حال-بررسی-پیشنهاد-تعمیق-کاهش-اوپک-و-غیراوپک-است
بستن   چاپ