پیام ویژه
ناتو در حال بررسی ابعاد جدید همکاری با عراق
پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 18:16:00
پیام ویژه - استولتنبرگ افزود: «ائتلاف تحت رهبری آمریکا می‌خواهد حمایت بیشتری از عراق انجام دهد؛ زیرا عدم بازگشت داعش بسیار مهم است.»

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، روز چهارشنبه طی نشستی در بروکسل، با گسترش مأموریت آموزشی خود در عراق در پاسخ به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای اقدام بیشتر متحدان این کشور در منطقه خاورمیانه، موافقت کردند.
«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در توییتی در این‌باره نوشت: «وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در اصل توافق کرده‌اند که مأموریت آموزشی در عراق را با همکاری و هماهنگی نزدیک با دولت این کشور تقویت کنند.»
استولتنبرگ افزود: «ائتلاف تحت رهبری آمریکا می‌خواهد حمایت بیشتری از عراق انجام دهد؛ زیرا عدم بازگشت داعش بسیار مهم است.»
پس از ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، دونالد ترامپ از ناتو خواست اقدامات بیشتری در خاورمیانه انجام دهد.
اسپانیا اعلام کرده که آماده است نیروهای نظامی تحت نظارت ائتلاف را به مأموریت ناتو منتقل کند. «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا نیز گفته است که لندن برای انتقال برخی از نیروهای خود به ماموریت ناتو آماده است.
وزیر دفاع آلمان نیز اعلام کرد که هنوز بحث در مورد جابجایی نیروها بسیار زود است، ولی کشورهای اصلی عضو ناتو همراه با نیروهای عراقی روز جمعه در نشست امنیتی مونیخ آینده این مأموریت‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.
این در حالی‌ است که جزئیات و به‌ویژه تعداد سربازانی که به ماموریت ناتو منتقل خواهند شد، تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته و اعضای ناتو منتظر موافقت رسمی دولت عراق هستند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/314351/ناتو-در-حال-بررسی-ابعاد-جدید-همکاری-با-عراق
بستن   چاپ