پیام ویژه
«بازی مرگ» جدید پنتاگون برای ترویج خشونت
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 17:51:06
پیام ویژه - یک رسانه آمریکایی با توجه به قرار گرفتن یک بازی جدید در وب‌سایت نیروی هوایی آمریکا برای جذب خلبان پهپاد به نقش این بازی‌ها در ترویج خشونت توسط پنتاگون پرداخت.

به گزارش جام نیوز ، نیروهای هوایی ایالات متحده از یک بازی جدید رایانه‌ای رونمایی کرده‌اند که در آن فرد بازی‌کننده با استفاده از پهپادها باید به بمباران عراقی‌ها و افغانستانی‌ها بپردازد.
سایت تحلیلی مینت‌پرست نوشته است: «نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا ابزار جدیدی برای جذب نیرو پیدا کرده است: یک بازی واقعی برای هدایت پهپادها که شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت [این نهاد] آن را بازی کنید. این بازی که «ایرمن چلنج» (چالش هوانورد) نام دارد شامل 16 مأموریت است که باید انجام شوند و به همراه آنها واقعیات و اطلاعاتی درباره اینکه چطور می‌توانید خودتان به یک اپراتور پهپاد تبدیل شوید ارائه شده است.»
مینت‌پرس، این بازی را تازه‌ترین اقدام پنتاگون برای بازاریابی در میان جوانان دانسته و نوشته در ایرمن‌ چلنج بازیگر می‌تواند خودروهای آمریکایی را هنگام عبور از کشورهایی مانند عراق و افغانستان اسکورت کنند. در واقع، بازیگران باید کارگزار مرگ باشند و در آن بازی کسانی را که «شورشی» خوانده می‌شوند از بالای سرشان بکشند و بابت آن مدال و جایزه دریافت کنند.
بازی جدید از آن جهت که به ترویج روحیه جنگ و کشتار همنوع منجر می‌شود با انتقاد کارشناسان همراه شده است.
«تام سکر»، روزنامه‌نگاری که محور پژوهش‌هایش تأثیر مسائل نظامی روی فرهنگ عمومی است درباره این بازی می‌گوید: «این بازی پهپادی، حال من را بد و پریشان‌خاطر کرد... از طرف دیگر، بسیاری از خلبان‌های پهپادها گفته‌اند که چطور کار هدایت پهپادها و کشتن تصادفی آدم‌ها تا حد زیادی مثل انجام یک بازی رایانه‌ای است چون شما را در ایالت نوادا پشت یک سنگر می‌نشانند و شما بدون آنکه نگران تبعاتش باشید، دکمه‌هایی را فشار می‌دهید. بنابراین، حدس می‌زنم که این بازی انعکاسی دقیق از زندگی فلاکت‌بار، آسیب‌دیده و آکنده از قتل‌های زنجیره‌ای یک خلبان پهپاد است.»
در تحلیل این رسانه آمده است: «با آنکه خلبان‌های پهپادها به ندرت در معرض خطر فیزیکی قرار می‌گیرند -و شاید هم هیچ‌گاه با چنین خطراتی روبرو نشوند- ارتش آمریکا با مشکلات قابل‌توجهی برای جذب و حفظ خلبان‌های پهپادی روبرو است. نزدیک به 25 درصد از کارکنان نیروی هوایی که می‌توانند این دستگاه‌ها را کنترل کنند هر سال این بخش را ترک می‌کنند.»
در ادامه آمده است: «آنها فقدان احترام، خستگی کاری و درد و رنج‌های روحی [مرتبط با این شغل] را دلیل اصلی تصمیم خودشان برای ترک این شغل می‌دانند. "استفان لوئیز" که بین سال‌های 2005 تا 2010 اپراتور پهپاد بوده می‌گوید این کار "روی وجدان شما سنگینی می‌کند؛ روی روحتان و قلبتان سنگینی می‌کند".»
طبق نوشته مینت‌پرس، بمباران‌های پهپادی، فناوری‌هایی نسبتاً جدید هستند. «باراک اوباما» با وعده پایان دادن به ستیزه‌جویی‌های بی‌پروای جورج دبلیو بوش سر کار آمد و حتی در سال 2009 برنده جایزه صلح نوبل شد.
اما اوباما همزمان با کاهش شمار نیروهای زمینی آمریکا در افغانستان، جنگ‌های آمریکا در شکل بمباران‌های پهپادی را افزایش داد و آن را به 10 برابر زمان بوش گسترش داد. تنها در آخرین سال حضور او در کاخ سفید، آمریکا دست‌کم 26000 بمب انداخته بود که معادل یک بمب در هر حدوداً 20 دقیقه است. هنگامی که او کاخ سفید را ترک کرد، آمریکا در حال بمباران همزمان هفت کشور بود: افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و پاکستان.


`پیام

عکس | بازی جدید نیروی هوایی آمریکای به شما اجازه می‌دهد تا عراقی‌ها و افغان‌ها را بمباران کنید!

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/315224/«بازی-مرگ»-جدید-پنتاگون-برای-ترویج-خشونت
بستن   چاپ