پیام ویژه
شرط حسن روحانی برای مذاکره با عربستان
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 00:11:30
پیام ویژه - «عربستان سعودی یک اشتباه بزرگی در منطقه نسبت به یمن مرتکب شد، فکر می‌کرد یمن را با چند هفته یا چند ماه می‌تواند تسلیم کند. این خطا و اشتباهی بود که انجام داد.»

به گزارش جام نیوز ، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی خود به سوال خبرنگار شبکه "المسیره" یمن پیرامون پیام های عربستان به تهران درباره مذاکره پاسخ داد.
شبکه المسیره در این باره گزارش داد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این باره گفت: همواره دولت‌هایی بودند که پیام‌هایی را برای ما می‌آوردند. برای این موضوع ابتدا نخست وزیر قبلی پاکستان به ایران آمدند و بعد کشورهای دیگر، در همین اواخر هم باز دولت پاکستان در این زمینه فعال بود، دولت عراق هم در این زمینه فعال بوده، دولت‌های دیگر در این زمینه فعال بودند. دولت‌های اروپایی نیزپیام‌هایی را برای ما آوردند. همیشه پاسخ ما این بوده که ما یک مشکل پیچیده غیرقابل حل با عربستان نداریم و هر زمانی که عربستان آماده باشد، مسایلی که بین ما است، قابل گفتگو است. البته مهم‌ترین مسأله الان در منطقه، مسأله یمن است، برای عربستان سعودی هم بسیار مهم است که پایان کار چگونه باشد.
رئیس جمهور افزود: عربستان سعودی یک اشتباه بزرگی در منطقه نسبت به یمن مرتکب شد، فکر می‌کرد یمن را با چند هفته یا چند ماه می‌تواند تسلیم کند. این خطا و اشتباهی بود که انجام داد. تا امروز هم خودش گرفتار شده و هم مردم عزیز یمن را گرفتار کرده است.
وی تاکید کرد: کشتار بی‌سابقه‌ای را در آنجا ایجاد کرده است البته اگر عربستان دست از تجاوزش در یمن بردارد، همانطور که شما اشاره کردید شرایط برای گفتگو و مصالحه بسیار آماده‌تر خواهد بود و یکی از مسایل بسیار مهم مسأله یمن است.
حسن روحانی در پایان پاسخ خود در این باره گفت: معتقدیم مسأله یمن باید به خود مردم یمن واگذار شود. خود مردم یمن باید حل و فصل کنند و کشورهایی که به یمن تجاوز کردند هم باید دست از تجاوز بردارند و هم باید غرامت و خسارت را به مردم یمن پرداخت کنند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/315426/شرط-حسن-روحانی-برای-مذاکره-با-عربستان
بستن   چاپ