پیام ویژه
همتی : FATF تأثیری در نرخ ارز ندارد
شنبه 3 اسفند 1398 - 10:37:45
پیام ویژه - رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: گنجاندن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی، تأثیری در مراودات تجاری و نرخ ارز در کشور ندارد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی در خصوص قرارداده شدن ایران در لیست سیاه FATF گفت: بار دیگر دشمنی امریکا و رژیم اشغالگر قدس با مردم ایران خود را در قالب مخالفت با توصیه کارشناسان مجموعه FATF در مورد گام‌های که ایران درزمینه عمل به تعهدات درمبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی انجام داده است، نشان داد.
وی افزود: این رفتار سیاسی و غیرفنی از تابستان 95 آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است که گاه به صورت بهانه جویی‌های غیرفنی در جریان مجمع عمومی FATF از سوی نماینده امریکا و همپیمانانش و گاهی نیز به صورت تلاش برای اخلال در گزارش‌های کارشناسی، این دشمنی‌ها نمایان می‌شد.رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: این در حالی است که در تمام بیانیه‌های مجمع عمومی گروه ویژه اقدام مالی ( FATF) مشخص بود که کشور ما گام‌های بلندی را در این مسیر برداشته است.
همتی تأکید کرد: مردم ایران به خوبی می‌دانند که در دوران سخت تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری، نظام پولی و مالی کشورمان توانست ارتباطات تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا، خارج از چارچوب FATF برقرار کند؛ این اقدام تا حد زیادی تهدیدهای ناشی از سنگ اندازی و دشمنی امریکا را مهار کرده است.
وی تأکید کرد: بانک مرکزی با همراهی سایر بخش‌های اقتصادی مسیر خود را جهت برآوردن نیازهای تجاری کشور بدون وقفه انجام خواهد داد.رئیس کل بانک مرکزی افزود: عملکرد این بانک در طول یک سال گذشته این اطمینان خاطر را برای مردم ایجاد کرده است که چنین وقایعی مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.
گسترش نیوز
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/317401/همتی----FATF--تأثیری--در--نرخ--ارز--ندارد
بستن   چاپ