پیام ویژه
هدف‌گذاری اتصال چهار استان دیگر به شبکه ریلی
شنبه 3 اسفند 1398 - 12:08:37
پیام ویژه - وزیر راه و شهرساز ی با بیان اینکه 14 هزار کیلومتر راه‌آهن در دست ساخت و مطالعه داریم، گفت: هدفگذاری کرده‌ایم در گام جدید چهار استان دیگر را هم به شبکه ریلی متصل کنیم.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌ و حضور 500 تولیدکننده داخلی در مصلای تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: هر کس که در مسیر عزت و سربلندی حرکت می‌کند، حتما باید به خودباوری ایمان داشته باشد. انقلاب ما با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به ثمر رسید.
وی ادامه داد: در 41 سال اخیر استکبار جهانی تلاش کرده است که تحریم‌ها را برای جلوگیری از رشد انقلاب در دستورکار قرار دهد تا ملت ایران را تسلیم کند؛ عبور از تحریم‌ها یعنی پاسخ قاطع و نپذیرفتن سلطه.
وی افزودَ: در سالهای اخیر شاهد رشد خودباوری در کشور بوده‌ایم، خودکفایی داشته‌ایم و جلوه‌های برجسته‌ای از خودباوری، همین نمایشگاه رونق تولید است. وزیر راه و شهرساز ی افزود:‌ در بسیاری از زمینه‌ها رگ و ریشه وابستگی قطع شده است و قدرت سیاسی کشور مستلزم قدرت اقتصادی است.
اسلامی گفت: در وزارت راه و شهرسازی، استفاده از ظرفیت داخل را در دستورکار قرار دادیم و در حوزه زیرساخت و ناوگان و روسازی راه، اتفاقات خوبی رخ داده است و در ساخت خط آهن، استفاده از ریل ملی در دستورکار قرار گرفت.
* قرارگاه با شبکه بزرگ پیمانکاران توانسته ذره ذره وابستگی را کاهش دهد
وی به توفقنامه امروز قرارداد خرید 5 هزار تن ریل ملی برای پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و شرکت ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم با شبکه بزرگ پیمانکاری و مهندسان مشاور امروز توانسته است ذره‌ذره وابستگی‌ها را توسط همین شرکت‌های دانش‌بنیان کاهش دهد. اسلامی بیان کرد: امروز بیش از 14 هزار ریل در کشور داریم و 14 هزار کیلومتر هم خط ریلی در ساخت و مطالعه داریم.
* 4 استان دیگر به شبکه ریلی متصل می‌شوند
وی افزود: در کنار اتصال پنج استان به شبکه ریلی برنامه داریم در آینده نزدیک چهار استان دیگر را هم به شبکه ریلی متصل کنیم.
وزیر راه و شهرساز ی ادامه داد: 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه در دست ساخت و مطالعه و 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه زیر بار عبور ترافیک داریم. اسلامی افزود: کنسرسیوم شرکت‌های ساختمانی برای پروژه‌های ریلی در قالب سرمایه‌گذاری تعریف کرده‌ایم تا راه‌آهن را هم با الگوی آزادراهی توسعه دهیم.
فارس
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/317443/هدف‌گذاری--اتصال--چهار-استان--دیگر--به--شبکه--ریلی
بستن   چاپ